ورزش

دوست ندارم وارد حاشیه شوم

متاسفانه پس از المپیک فراز و نشیب‌های زیادی در کشتی ما ایجاد شد که در نهایت مرا مجاب کرد که مدتی از تیم ملی دور بمانم. باعث و بانی این اتفاق هم یکسری افرادی بودند که بهتر است نامی از آنها نبرم چون دیگر دوست ندارم وارد حاشیه شوم. امروز که با کمک رسول خادم بار دیگر شاهد بازگشت محمد بنا به تیم ملی هستیم سعی می‌کنم کمتر به تلخی‌های گذشته فکر کنم و تمام تلاشم را برای موفقیت کشتی فرنگی ایران خواهم کرد.
علیرضا حاجی میرزابابا- بازگشت امید نوروزی یکی از کشتیگیران طلایی المپیک لندن این امیدواری را در میان همه علاقهمندان به کشتی ایجاد کرده تا بار دیگر او بتواند یکی از ورزشکارانی باشد که با کسب مدال طلا رتبه ایران را در بازیهای المپیک ریو ارتقا بخشد. نوروزی با آمدن محمد بنا به دنبال بازگشت موفق به تیم ملی است تا با کسب سهمیه ریو بار دیگر برای کسب مدال طلای المپیک خیز بلندی بردارد.

میزان آمادگی‌‌ات در مرحله سوم اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی در چه حدی است؟

با آمدن محمد بنا به تیم ملی شرایط مساعدی فراهم شدهاست تا ملیپوشان بتوانند در سطح اول کشتی جهان بدرخشند. از مرحله دوم اردوها به تیم اضافه شدم و تمرینات بسیار خوبی را در کنار سایر بچهها انجام میدهم. روز به روز شرایط بهتر میشود و به آمادگی که مدنظر خودم و سرمربی تیم ملی است نزدیکتر میشوم.

بنا تو را به دلیل عدم تمرکز کافی به مسابقات جام حیدرعلیاف اعزام نکرده بود؟

به طور حتم سرمربی تیم ملی بهتر از هر کسی میتواند شرایط کشتیگیرانش را درک کند. حداکثر تلاشم را میکنم تا در بهترین فرم برای کشورم کشتی بگیرم. اصلا دوست ندارم به مسابقاتی اعزام شوم و نتوانم مدال بگیرم. البته محمد بنا فردی نیست که اجازه دهد کشتیگیر ناآماده روی تشک برود. او بهترینها را انتخاب میکند چراکه موفقیت تیم ملی از هر چیزی برایش مهمتر است.

چقدر برای کسب مدال طلای المپیک امیدوار هستی؟ فکر میکنی با توجه به شرایطی که داری بنا تو را در تیم ملی انتخاب کند؟

بیش از 8 ماه تا المپیک زمان داریم و من در این مدت باید به نحوی آماده شوم که بنا انتخابم کند. چیزی که برای خودم خیلی مهم است کسب سهمیه المپیک در این وزن است. بیش از 17 ماه از اردوهای تیم ملی دور بودم و تنها یک بار در این فاصله در مسابقات جهانی قزاقستان در ترکیب تیم ملی حضور داشتم که با شیطنتهای داور در بازی فینال نایب قهرمان جهان شدم. این بار شرایط خیلی فرق میکند چرا که دو سه نفر از عنواندارهای جهان هنوز موفق به کسب سهمیه نشدهاند و من هم بعد ار مدتها برگشتم.

این شرایط خوب است یا بد؟

خوب این شرایط انگیزه مرا بیشتر میکند که با جدیت بیشتری تمریناتم را پیگیری کنم. اگر بتوانم تواناییهایم را تا زمان انتخاب نماینده تیم ملی در المپیک نشان دهم قطعا سرمربی تیم ملی مرا انتخاب میکند.

به نظر خودت این تلاش به نتیجه خواهد رسید یا نه؟

اتحادیه جهانی کشتی هر سال قوانین را عوض میکند و این موضوع کار را سخت کرده است. الان داوران با یک اخطار و امتیاز نتیجه یک مسابقه را عوض میکنند. بنابراین من نیاز به آمادگی فیزیکی و روانی بالایی دارم تا بتوانم بهترین عملکردم را در مسابقات پیش رو ارائه دهم.

اما نگفتی طلا میگیری در المپیک امسال یا نه؟

فراموش نکنیم که برای پیروزی باید با تفکرات مثبت روی تشک رفت تا اتفاقات خوب را بتوان رقم زد. نباید دغدغه خاصی داشته باشیم. فعلا به طلای المپیک فکر نمیکنم چرا که هدفم در ابتدا کسب سهمیه است. البته اگر محمد بنا تشخیص دهد که من میتوانم نماینده 66 کیلوی ایران برای بهدستآوردن سهمیه المپیک باشم.

به عنوان کسی که طلای المپیک را دارد، مردم به کشتی در المپیک دل خوش کنند یا نه؟

امیدوارم با همدلی و همراهی که در فدراسیون کشتی و بین اعضای کادر فنی به وجود آمده است، کشتی آزاد و فرنگی نتایج درخشانی را در المپیک کسب کنند، چرا که کشتی، ورزش اول کشور است و امیدواریم باز هم در برزیل مانند لندن افتخارآفرین باشد.

در مورد دلایل جدایی چندین ماههات از تیم ملی برایمان بگو؟

متاسفانه پس از المپیک فراز و نشیبهای زیادی در کشتی ما ایجاد شد که در نهایت مرا مجاب کرد که مدتی از تیم ملی دور بمانم. باعث و بانی این اتفاق هم یکسری افرادی بودند که بهتر است نامی از آنها نبرم چون دیگر دوست ندارم وارد حاشیه شوم. امروز که با کمک رسول خادم بار دیگر شاهد بازگشت محمد بنا به تیم ملی هستیم سعی میکنم کمتر به تلخیهای گذشته فکر کنم و تمام تلاشم را برای موفقیت کشتی فرنگی ایران خواهم کرد.

https://shoma-weekly.ir/iEGs8h