شهرستانها

دوستی حزب حاکم چین و موتلفه اسلامی پایدار است

شهردار شهر دایه یانگ چین گفت: دوستی و ارتباط دو حزب کمونیست چین و موتلفه اسلامی پایدار است.

شهردار شهر دایه یانگ چین گفت: دوستی و ارتباط دو حزب کمونیست چین و موتلفه اسلامی پایدار است.
 چن دونگ در دیدار با دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس و اعضای شورای اجرایی این حزب در شیراز اظهار داشت: دو حزب کمونیست چین و موتلفه اسلامی روابطی دوستانه از دیرباز با یکدیگر داشته و دارند.
وی ابراز داشت: روابط حسنه این دو حزب میتواند در روابط دو کشور تاثیری چشمگیر داشته باشد.
معاون دبیر حزب کمونیست در شهر دایه یانگ چین اضافه کرد: دوستی دو حزب باید به نسل جوان دو کشور منتقل شود.
وی استان فارس را استانی با پیشینه بزرگ تاریخی دانست و افزود: شناخت خوبی نسبت به تاریخ و فرهنگ این استان در این سفر به دست آوردم.
چن دونگ خاطرنشان کرد: با توجه به علاقه جوانان چینی به سفر به کشورهای دیگر و همچنین ظرفیتهای مهم گردشگری استان فارس میتوان روابط دوجانبه محکمی برقرار کرد.
شهردار شهر دایه یانگ چین تصریح کرد: استان گوآن دانگ چین که شهر دایه یانگ در آن قرار گرفته بیش از 100 میلیون نفر جمعیت دارد که میتواند گردشگران فراوانی به فارس اعزام کند.
وی گفت: پتانسیلهای کشاورزی و معادن سنگ استان فارس زاویه خوبی برای ارتقای روابط تجاری دو استان است.
چن دونگ اظهار کرد: با برگزاری نمایشگاههایی از ظرفیتهای دو استان میتوان سطح روابط تجاری را بیشتر ارتقا داد.
وی با اشاره به بازدید این هیئت چینی از روند عملیات اجرایی قطار شهری شیراز تصریح کرد: احداث مترو میتواند یک شهر را از لحاظ اقتصادی و اجتماعی به جایگاهی بالا برساند که در شهر شیراز این اتفاق در حال انجام است.
شهردار دایه یانگ اضافه کرد: در این شهر سرمایهگذاران بسیاری در حوزههای مختلف وجود دارند که آنها را برای حضور در استان فارس تشویق میکنیم.
معاون دبیر حزب کمونیست در شهر دایه یانگ چین خاطرنشان کرد: برگزاری اینگونه سفرها میتواند دوستی دو ملت را بیشتر کند و منجر به ارتقای روابط اقتصادی دو کشور شود.
وی با اشاره به جایگاه حزب کمونیست به عنوان حزب حاکم در میان مردم چین ادامه داد: حزب کمونیست نخبگان اقشار مختلف را جذب میکند و نحوه عضوگیری این حزب به گونهای است که شعبههای مختلف حزب درخواست افراد را در شهرها و روستاهای مختلف بررسی میکند.
چن دونگ در پایان گفت: حداقل شرایط سنی برای عضویت در حزب کمونیست 18 سال است و افرادی حتی با سن بالاتر از 100 سال نیز در چین عضو این حزب هستند.
به گزارش فارس، چن دونگ معاون دبیر و شهردار شهر دایه یانگ از استان گوآندانگ چین به همراه معاون دبیر و رئیس دولت محلی منطقه دانگ شنگ، جیانگ جیان هو، معاون مدیرکل اداره سوم وزارت بینالمللی کمیته مرکزی حزب کمونیست و وانگ تیان کی، عضو کمیته دائمی و معاون شهردار شهر سو ژو و هه می هوآ، شهردار شهر ای وا و ژوبینگ بینگ، معاون مدیرکل دفتر حزب در شهر جیانگ در این دیدار حضور داشتند.
اعضای هیئت اجرایی حزب موتلفه فارس و دبیر برخی از شهرستانهای استانهای این حزب در این دیدار حضور داشتند.
این هیئت در این سفربه همراه دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس در ضیافت شام شهردار شیراز شرکت و در مورد مسائل مورد علاقه دو کشور با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

https://shoma-weekly.ir/rzF12U