اقتصاد

دور دوم انتخابات و لزوم بیطرفی دولت

انتظار از دولت محترم، طبق موازین و معیارهای نظام و قوانین این است که در انتخابات بیطرف باشد و رعایت کند که وصله‌ای از هر طرف به دامان مجری انتخابات نچسبد که معمولاً در انتخابات‌ها وصله چسباندن فراوان است.
اسدالله بادامچیان- دور دوم انتخابات مجلس دهم در دهم اردیبهشت انجام می‌شود.

در دور اول دو قطبی اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها، رقابت سنگینی داشتند. که اکنون و پس از انتخابات دور اول هر کدام مدعی این هستند که اکثریت را در مجلس آینده خواهند داشت.

اما آنچه تعیین کننده نهایی ترکیب مجلس دهم است. انتخابات دور دوم است.

69 نفر به دور دوم آمده‌اند. در 11 حوزه دو طرف اصولگرا هستند و در حدود 8 حوزه دو طرف اصلاح‌طلب می‌باشند و رأی مردم 50 نفر دیگر رأی مؤثری خواهد بود.

لذا همه منتظر نتایج انتخابات در دور دوم هستند.

***

در این انتخابات متأسفانه دولت محترم حمایت خود را از فهرست مورد علاقه دولت در مواردی نشان داد و روزنامه ایران که ارگان دولت است. طرفداری جدی می‌کرد و در مواردی تخریب هم داشت.

اقدام جناب آقای رئیس جمهور در بردن آقای عارف به سفر دولتی یزد و همراه کردن وی با خودش دقیقاً کاری در جهت حمایت از اصلاح‌طلبان و شرکای اعتدالی آنها، تلقی گردید که شایسته ریاست محترم جمهوری نبود.

انتظار از دولت محترم، طبق موازین و معیارهای نظام و قوانین این است که در انتخابات بیطرف باشد و رعایت کند که وصله‌ای از هر طرف به دامان مجری انتخابات نچسبد که معمولاً در انتخابات‌ها وصله چسباندن فراوان است.

در هفته گذشته باز روزنامه ایران فهرست اصلاح‌طلب اعتدالی را به عنوان لیست امید، منتشر کرد که نوعی دخالت ارکان دولت در انتخابات به نفع یک جریان و جناح است. در حالی که بیطرفی ارگان دولت ایجاب می‌کند که خبرهای همه جناح‌ها و جریان‌ را مطرح کند و از هر کاری که شائبه دخالت دولت را در انتخابات دارد دوری گزیند.

***

صاحبان اصلی نظام که توده‌های مردم هستند در این دوره دوم رسالتی بزرگ به عهده دارند:

مردم بنگرند که مجلس دهم با چه ترکیبی می‌تواند برای نظام، برای انقلاب اسلامی، برای اقتدار و عزت و سربلندی ایران اسلامی و برای ولی امر مسلمین و برای نظام جمهوری اسلامی ولایی، خدمت نماید و مشکلات را حل کند و خواسته‌ها و آرمان های نظام را و مردم را برآورده سازد.

و کسانی را انتخاب کنند که در خط اعتدال انقلابی باشند نه اعتدال لیبرالی و غرب‌پسند، در خط ولایت و نظام امت و امامت باشندف نه در خط جناح و جریانهای فاصله‌دار با انقلاب و دیدگاه‌هایی غیرمستقل که در این حدود 40 سال نشان داده‌اند که نمی‌توانند خط مذاکره با اقتدار، روابط بین‌الملل با عزت و حکمت و مصلحت و خط مقاومت استوار، و تقابل با توطئه‌ها و ترفند‌ها و سیاست‌بازی‌ها استکبار و استعمار و حل مشکلات مردم را ادامه دهند.

کسانی را انتخاب نمایند که استقلال خانه ملت و نمایندگی مردم را حفظ نمایند. وکیل‌الدوله، وکیل ‌المنفعه نباشند بلکه کسانی باشند که با حفظ همه اصول و ارزشها، در تقویت انقلاب اسلامی و استمرار خط ولایت فقیه، و نظام جمهوری اسلامی ولایی بکشوند.

***

این بار شناخت نامزدها آسان است زیرا نامزدها محدودند و انتخاب افضل و ارجح و عنصری که پاک و صادق باشد، چندان سخت نیست. ان‌شاءالله همه با هم انتخابی داشته باشیم که خدا و رسول و ائمه اطهار(ع) و روح بلند امام و ارواح شهدا را شاد و خوشحال نماید.

وماالنصرالامن عندا...

https://shoma-weekly.ir/3huJj2