ورزش

دورودیها شایسته تجلیل

بعد از انتخاب دورود به عنوان میزبان بازی گهر و استقلال، خیلیها شاکی بودند و از بی توجهی مسئولان سازمان لیگ برتر گله کردند! اما بعد از پایان مسابقه جام حذفی همان خیلیها حرف خود را پس گرفته و شروع به ستایش تماشاگران لرستانی کردند.
دانیال فدایی - بعد از انتخاب دورود به عنوان میزبان بازی گهر و استقلال، خیلیها شاکی بودند و از بی توجهی مسئولان سازمان لیگ برتر گله کردند! اما بعد از پایان مسابقه جام حذفی همان خیلیها حرف خود را پس گرفته و شروع به ستایش تماشاگران لرستانی کردند.
بعد از صعود گهردورود  به لیگ برتر بسیاری از مردم لرستان انتظار داشتند میزبانی بازیهای این تیم تازه صعود کرده به آنها برسد اما برخی پیچیدگیهای مجهول و آماده نبودن ورزشگاه شهر دورود  باعث شد تا این میزبانی از طرفداران گهر دریغ شود. تیم لرستانی آواره استانهای البرز و تهران شد و ناآماده بودن ورزشگاه شهر دورود  هم دستاویز خوبی برای این مسأله بود. هر چند در این میان به مسئولان این تیم پیشنهاد شد که بازیهای خود را در خرمآباد برگزار کنند اما تجربه قبلی و واگذاری تیم به شهری دیگر باعث شد تا مردم فوتبالدوست دورود  با این پیشنهاد مخالفت بورزند و رنج سفر به تهران و کرج را به جان بخرند!
آری، دورود یها در شرایطی حاضر به انجام بازیهای تیم خود در خرمآباد نشدند که تیم محبوبشان با انواع مشکلات دست و پنجه نرم میکرد. گهر به حسین هدایتی واگذار شد و این فعل انفعال با تغییراتی نیز روی نیمکت این تیم همراه بود. از آن طرف مشکلات مالی نیز باعث دلسردی پیمانکار ورزشگاه دورود  و متوقف شدن ساخت و ساز شد. همه این اتفاقات و بی توجهی برخی مسئولان دست به دست هم داد تا میزبانی بازیهای فوتبال به آرزویی دست نیافتنی برای مردم دورود  تبدیل شود.
ولی مسابقات جام حذفی یک برگ برنده برای دورود یها رو کرد. اصرار مسئولان گهر برای برگزاری بازی جام حذفی مقابل استقلال در دورود  با موافقت سازمان لیگ برتر به شرط نظر مثبت شورای تأمین استان روبرو شد تا فصل جدیدی در فوتبال لرستان ورق بخورد. بارندگی بی موقع و آن هم فقط چند ساعت مانده به بازی گهر و استقلال میرفت تا تمام رشتهها را پنبه کند، اما تلاش دسته جمعی و کمک همه مردم شهر دورود  کار عظیمی را رقم زد. بالاخره این بازی حساس روز شنبه (2دی ماه) برگزار شد در حالی که خون هم از دماغ کسی نیامد!
نمیخواهیم در این مقال بگوییم که روسیاهی برای برخیها ماند ولی حداقل میتوان نوشت که مردم دورود  رو سفید شدند. کما این که پس از پایان این دیدار که با برتری یک بر صفر استقلال و حذف گهر همراه بود، امیر قلعه نویی گفت: به مردم خونگرم و غیور لرستان تبریک میگویم که این همه میهماننواز بودند و در طول 30 سال حضورم در فوتبال چنین صحنههای زیبایی در فوتبال ندیده بودم، حتی سید مهدی رحمتی هم با ستایش از تماشاگران خونگرم دورود ی اظهار داشت:
«همه چیز در دورود  عالی بود و اینجا تنها جایی بود که فحش نخوردیم!»
این گفتهها و اظهارات دریچهای به روی فوتبال استان لرستان باز کرد تا من بعد همه تیمهای لیگ برتری با طیب خاطر به شهر دورود  سفر کنند و جا دارد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که بیشتر اهل جریمه و محروم کردن است، این بار سنتشکنی کرده و تماشاگران دورود  را مورد تشویق قرار بدهد.

https://shoma-weekly.ir/zP4bHp