اقتصاد

دوران سوء‌استفاده‌های اقتصادی به پایان رسیده است

دوران سوء‌استفاده‌های اقتصادی به پایان رسیده است، این در حالی است که تنها دوره خاصی که هم‌اکنون در فضای رسمی کشور در حال به پایان رسیدن است، دوره دولت دهم است زیرا هیچ دوره دیگری در حال حاضر از نظر رسمی در حال به سرآمدن نیست! با این تعبیر احمدی نژاد دوره دولت دهم را دوره سوء‌استفاده‌های اقتصادی خوانده است که البته می‌تواند نتیجه یک سوء‌تفاهم خبری یا بی‌دقتی رئیس‌جمهور در انتخاب واژگان خود باشد.

محمود احمدینژاد رئیسجمهور در سخنانی در کارگروه تنظیم بازار کالاهای اساسی با اشاره به ضرورت کنترل و نظارت بیش از گذشته بر قیمتها و نحوه توزیع کالاهای مورد نیاز مردم بهویژه در ایام پایانی سال گفت: باید از تمام ظرفیتهای کشور برای عرضه کالاهای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب و مقابله با سوءاستفادهها و تخلفات استفاده کرد.

وی در ادامه گفت که دوران سوءاستفادههای اقتصادی به پایان رسیده است، این در حالی است که تنها دوره خاصی که هماکنون در فضای رسمی کشور در حال به پایان رسیدن است، دوره دولت دهم است زیرا هیچ دوره دیگری در حال حاضر از نظر رسمی در حال به سرآمدن نیست!  با این تعبیر احمدی نژاد دوره دولت دهم را دوره سوءاستفادههای اقتصادی خوانده است که البته میتواند نتیجه یک سوءتفاهم خبری یا بیدقتی رئیسجمهور در انتخاب واژگان خود باشد.

احمدینژاد سالهاست با چنین جملات نغزی از پایان دوره مافیاهای اقتصادی سخن میگوید که البته هیچ مابه ازای قابلتوجهی نیز در عملکرد ایشان نداشته است و هنوز لیست اسامی مفسدانی که هشت سال پیش اشاره میکرد از جیب وی خارج نشده است!  اما ایشان باید توجه داشته باشند در شش ماه پایانی دولت سخن گفتن از پایان یافتن دوران سوءاستفادههای اقتصادی دیگر کارکرد گذشته را ندارد و معنای دیگری میدهد!

به گزارش مهر رئیسجمهور تصریح کرد: دشمن برای اینکه از زهر ناجوانمردی خود علیه ملت ایران بکاهد، قصد دارد عامل برخی نوسان قیمتها را از ناحیه داخل کشور مطرح کند که در چنین شرایطی اگر کسی در داخل کشور در مسیر نقشه دشمن حرکت نماید، مطمئناً از این ملت نیست.

احمدینژاد با تأکید بر لزوم همدلی و همکاری میان مسئولان مرتبط با تنظیم بازار، خاطرنشان کرد: دوران سوءاستفادهها به پایان رسیده و به فضل الهی حق مردم از حلقوم سوءاستفاده کنندگان بیرون خواهد آمد.

ایشان اشاره نکردند که دوران سوءاستفادهها چه دورهای را شامل میشود و چگونه به پایان رسیده و چگونه قرار است حق مردم از حلقوم سوءاستفاده کنندگان بیرون آید؟!

گفتنی است این‌گونه اظهار نظر‌‌های تند و شعارگونه علیه آنچه مافیا و مفسدان اقتصادی خوانده می‌شد درحالی به‌صورت مکرر در سخنان رئیس‌جمهور تکرار شده که نتیجه مستقیمی در اقتصاد کشور نداشته و برخوردهای متناسبی نیز مشاهده نگردیده و سبب سرخوردگی شدید بسیاری از طرفداران احمدی نژاد شده است. اما از همه جالبتر اینجاست که وی همچنان بر این سخنان خود پافشاری می‌کند و قصد پایان دادن به این کلیشه‌های ازکار افتاده را ندارد؛ به گونه‌ای که در ماه‌های پایانی دولت خود از پایان دوران سوء‌استفاده‌های اقتصادی سخن می‌گوید!


https://shoma-weekly.ir/RWtMXz