شهرستانها

دلسوزان را از حاشیه به متن برگردانید

مدیران باید باور داشته باشند که تحزب برای کشور یک فرصت است در حالی که رئیس دولت نهم و دهم به سبب نوع نگاهی که به احزاب داشت جایگاه آنها را تضعیف کرده و از این طریق خساراتی را متوجه کشور کرد.
غلامحسین چوبینی دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس گفت: مدیران باید باور داشته باشند که تحزب برای کشور یک فرصت است در حالی که رئیس دولت نهم و دهم به سبب نوع نگاهی که به احزاب داشت جایگاه آنها را تضعیف کرده و از این طریق خساراتی را متوجه کشور کرد.

چوبینی ادامه داد: مقام معظم رهبری در کرمانشاه بیان کردند که کار حزب تولید فکر و رساندن آن به اقصی نقاط کشور است.

به گفته وی، فکر ناب اسلامی، ایجاد بصیرت سیاسی و تربیت نیروهای کارآمد و هماهنگی بین نیروهای سیاسی از وظایف احزاب اسلامی است. احزاب با کارکرد صحیح خود میتوانند در ایجاد انگیزه، استقامت و بسیج مردم در تمام عرصهها موثر واقع شوند.

چوبینی خاطرنشان کرد: احزاب میتوانند با تبیین دقیق مسائل جلوی اختلافات را بگیرند و به نیروهای عادی بینش و تحلیل صحیح سیاسی بدهند.

دبیر حزب موتلفه فارس با اشاره به این که دشمنشناسی و دشمنستیزی دو مورد دیگر از کارکردهای احزاب بوده است،  گفت: کادرسازی به وسیله انتقال تجارب پیشکسوتان جهاد و شهادت از دیگر فعالیتهایی است که احزاب باید انجام دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نباید به هر نحوی تحزب و تشکل را تخریب کنیم، چرا که در این صورت به مردم و نظام جفا کرده ایم  زیرا  زمینه این فراهم می شود که بنیان سیاسی کشور تضعیف شده و افراد غیر کارآزموده در مدیریت کشور به کار گرفته شوند. 

وی همچنین اذعان داشت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی تحزب دیده شده و لازم است که دولتها احزاب رسمی و قانونی را حمایت کنند تا نشاط سیاسی همواره در کشور وجود داشته باشد.

چوبینی یادآورشد: دشمنان ما خود در قالب احزاب کار میکنند و ما اگر در مشروطه یا جریان ملی شدن نفت احزاب قوی مردمی داشتیم، مسیر این مبارزات منحرف نمیشد.

وی تصریح کرد: احزاب نیز باید همواره سیستم پایش و نظارت و ولایتمداری را در مورد خود تقویت کنند تا دشمن در اطلاعات آنها نتواند اخلال ایجاد کند. و همچنین کار احزاب این است که در فضای دروغ، شایعه و غبارآلودگی حق و ناحق، حق را برجسته کرده و مرز بین حق و باطل را پررنگ کنند.

چوبینی بیان کرد: برخی افراد در مخالفت با احزاب بیان میکنند که مردم خود دارای بصیرت هستند و نیازی به حزب نیست! در حالی که این افراد توجه ندارند که احزاب نیز جمعی از مردم هستند که سیاست را به صورت دقیقتر دنبال میکنند و از آسمان نیامدهاند بلکه از دل مردم گرد یکدیگر جمع شدهاند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس در ادامه گفت: در قرآن بیان شده که «واعتصموا به حبلالله جمیعا و لاتفرقوا» و بنابراین قرآن کارکرد عمل جمعی را تایید کرده و به ما رهنمود میدهد که احتمال خطا و انحراف در کار جمعی کمتر است.

وی نقد غیرمنصفانه و دنبال کردن اهداف خارج از گفتمان نظام را خط قرمز خروج تشکلها و احزاب از دایره حمایت نظام اسلامی دانست و افزود: مسئولان باید در مورد نقد و نظر افراد خبره سعهصدر داشته باشند و در را به روی منتقدان و دلسوزان نظام نبندند.

وی اضافه کرد: در سالهای اخیر در استان فارس، نیروهای دلسوز بسیاری به حاشیه رانده شدهاند و جا دارد مدیریت جدید فارس از ظرفیت این نیروها و همچنین بانوان و جوانان استفاده کند.

چوبینی ابراز داشت: جوانان نباید احساس کنند که در روند تصمیمگیریهای کلان در نظر گرفته نمیشوند، بلکه باید در کنار مدیران خبره قرار گیرند تا بتوانند کار را بیاموزند و گسلی بین تجارب مدیران جدید و قدیم نظام ایجاد نشود.

به گفته وی، انتخاب مدیران نباید تنها بر مبنای گروه و جناح باشد بلکه هر کس که در راستای خدمت به نظام و مردم حرکت میکند باید مورد محک و بررسی قرار گرفته به وی فرصت کار داده شود.

 

https://shoma-weekly.ir/K1DplX