ورزش

دفاع از حیثیت کشتی ایران در چین و فنلاند

های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان برای کسب هفت سهمیه باقی مانده حضور در المپیک 2012 لندن در آستانای قزاقستان پنجه در پنجه حریفان افکندند و توانستند دو سهمیه در کشتی آزاد و دو سهمیه هم در کشتی فرنگی به دست آورند

مهدی یکتا - تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان برای کسب هفت سهمیه باقی مانده حضور در المپیک 2012 لندن در آستانای قزاقستان پنجه در پنجه حریفان افکندند و توانستند دو سهمیه در کشتی آزاد و دو سهمیه هم در کشتی فرنگی به دست آورند. گرچه کشتی ایران در رقابتهای جهانی استانبول ترکیه هفت سهمیه المپیک را کسب کرده بود. قدر مسلم انتظار این بود که کشتی‌گیران ایرانی بتوانند تمامی سهمیه‌های باقی مانده را در قزاقستان بدست بیاورند و این توقع بی جایی به ویژه از کشتی فرنگی نبود. بسیاری از کارشناسان کشتی پیش از شروع رقابتها در گمانه‌زنی‌های خود شانس بیشتری به کشتی فرنگی می‌دادند، در حالی که در قزاقستان کشتی آزاد عملکرد بهتری نسبت به کشتی فرنگی داشت! و اصولاً شاگردان بنا در این مسابقات تمرکز لازم را نداشتند!
در این میان از شکست حمید سوریان کشتی‌گیر سرشناس فرنگی کشور و دارنده پنج مدال طلای جهانی برابر حریف ژاپنی در فینال وزن 55 کیلوگرم نیز نمی‌توان به سادگی گذشت! اما ناکامی فرشاد علیزاده و طالب نعمت‌پور در اوزان 76 و 84 کیلوگرم همه را به تعجب واداشت! این دو کشتی‌گیر در عین ناباوری در همان دور نخست شکست خوردند و از صحنه رقابت‌ها حذف شدند!
به عبارتی بهتر آن چه که کشتی کشورمان در قزاقستان ارایه کرد، هر چند تا حدودی امیدوارانه بود، ولی به روشنی نشان داد که اگر طالب کسب موفقیت درالمپیک لندن هستیم، باید در این مسابقات مهم کلاسی بالاتر از دیگر حریفان خود ارائه دهیم.
البته بی تردید شما هم با ما هم عقیده هستید که کشتی‌گیران تنها در فرصت باقی مانده برای کسب سهمیه‌های باقی مانده در 74 کیلوگرم و 84 کیلوگرم رشته فرنگی و 130کیلوگرم رشته آزاد باید در میادین چین و فنلاند از حیثیت کشتی کشورمان دفاع کنند. همچنین فراموش نباید کرد که کار فدراسیون کشتی و کشتی‌گیران برای کسب سهمیه پرتعداد هنوز تمام نشده است و باید با تمام وجود و انجام تمرینات مستمر و بیشتر خود را برای مسابقات گزینشی چین و فنلاند آماده کنند تا با تیم کامل در رشته‌های آزاد و فرنگی راهی المپیک لندن شوند.

https://shoma-weekly.ir/kelIxW