ورزش

دغدغه‌های بی‌پایان ورزش

رزش ایران سال بسیار سختی را پیش روی خود دارد. بازیهای المپیک آسیایی مهم‌ترین رویداد قاره کهن در پیش است و ورزش ما مشکلات جدی در راه موفقیت در این رقابت‌ها دارد. اصلی‌ترین موضوع در حال حاضر مشکل بودجه و زمان است. به نظرم اگر بودجه را حتی چهار برابر هم کنند، با توجه به فرصت اندک باقی مانده کار خاصی نمی‌توان انجام داد. ما در دوره گذشته برای شرکت در این رقابت‌ها شاهد برگزاری اردوهای متعدد به ویژه در رشته‌های مدال‌آور بودیم. اتفاقی که در این دوره رخ داده است. بی‌گمان درخشش ورزشکاران ما در بازی‌های آسیایی «گوانگجو» بیشتر به دلیل برگزاری‌‌ همان اردو‌ها و آمادگی ورزشکاران بود که باعث پیشرفت کیفی می‌شد. در کنار این متأسفانه حتی بازیهای غرب آسیا هم به تأخیر افتاد تا ورزش ایران از شرکت در این مسابقات هم محروم بماند. در بحث بودجه هم وزرش با مشکل بزرگی روبرو است. تأمین نیازهای حدود ۶۰۰ ورزشکار در راه اعزام به مسابقات مختلف بین‌المللی برای کسب تجربه و مدال، بودجه قابل توجهی را نیاز دارد که فعلاً دست ما از آن دور است!
بهرام افشار زاده- ورزش ایران سال بسیار سختی را پیش روی خود دارد. بازیهای المپیک آسیایی مهمترین رویداد قاره کهن در پیش است و ورزش ما مشکلات جدی در راه موفقیت در این رقابتها دارد. اصلیترین موضوع در حال حاضر مشکل بودجه و زمان است. به نظرم اگر بودجه را حتی چهار برابر هم کنند، با توجه به فرصت اندک باقی مانده کار خاصی نمیتوان انجام داد. ما در دوره گذشته برای شرکت در این رقابتها شاهد برگزاری اردوهای متعدد به ویژه در رشتههای مدالآور بودیم. اتفاقی که در این دوره رخ داده است. بیگمان درخشش ورزشکاران ما در بازیهای آسیایی «گوانگجو» بیشتر به دلیل برگزاری‌‌ همان اردوها و آمادگی ورزشکاران بود که باعث پیشرفت کیفی میشد. در کنار این متأسفانه حتی بازیهای غرب آسیا هم به تأخیر افتاد تا ورزش ایران از شرکت در این مسابقات هم محروم بماند. در بحث بودجه هم وزرش با مشکل بزرگی روبرو است. تأمین نیازهای حدود ۶۰۰ ورزشکار در راه اعزام به مسابقات مختلف بینالمللی برای کسب تجربه و مدال، بودجه قابل توجهی را نیاز دارد که فعلاً دست ما از آن دور است!

بنده شاهدم که وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک در این باره تلاش فراوانی دارند، اما تا کنون در این راه موفق نبودهاند! در این باره ورزش نیازمند کمک و مساعدت نمایندگان مجلس و رئیس جمهوری هستند که امیدوارم این اتفاق روی دهد. باید باور کنیم که ورزش ایران برای عقب نماندن از سایرکشورها بیکار ننشستهاند و با سرمایهگذاری مناسب راه پیشرفت را پی میگیرند. باید ورزش در ایران توسط مسئولین جدی گرفته شود. ما برای موفقیت نیاز به اردوهای مناسب در خارج از ایران داریم. باید از مربیان خوب خارجی هم بهره ببریم و اینها نیازمند بودجه خوب است. همزمانی جام جهانی و بازیهای آسیایی نیز مشکل جدی است. قطعاً بخش قابل توجهی از بودجه باید صرف آمادهسازی تیم ملی فوتبال شود. علاوه بر این شاهد گرانتر شدن هزینه هتلها در خارج هستیم و همه اینها کار برنامهریزی را سختتر میکند! فراموش نکنیم که ما المپیک را هم در پیش داریم.

*مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور بینالملل

https://shoma-weekly.ir/W2Caq7