اقتصاد

دغدغه روحانی اشتغال‌زایی جوانان باشد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: بزرگ‌ترین دغدغه رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم باید رفع معضل بیکاری و اشتغال‌زایی جوانان تا پایان سال باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مهار تورم با بیکاری و رکود در بازار توأم شده است؛ امسال را تاکنون با کسادی مزمن، رکود و تورم حاد گذرانده‌ایم.

اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان تهران در شهرری، در آستانه آغاز فعالیت دولت دوازدهم اظهار کرد: شکل‌گیری کابینه دوازدهم را در پیش داریم و در حال رایزنی برای تعیین وزرای کابینه و دریافت رأی اعتماد از مجلس هستیم؛ دولت باید وزرای پرتلاش را انتخاب کند.

وی ادامه داد: وزرای اقتصادی باید همدل، متحد، همسو و هماهنگ با هم باشند؛ ما پنج وزیر اقتصادی داریم و نه یک وزیر و این مهم است.

عضوهیأت نمایندگاناتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اینکه وزیر نیستند؛ ولی جایگاه وزارت را دارا هستند، تصریح کرد: وزیر امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی در حوزه اقتصادی دخالت دارند و باید همسو با هم باشند.

عسگراولادی با اشاره به اینکه چهار، پنج ماه اول سال ۹۶ دچار کسادی مزمن، رکود و تورم حاد شدیم، افزود: مهار تورم با بیکاری و رکود در بازار توأم شده است.

وی با بیان اینکه جوانان از بیکاری رنج می‌برند، اضافه کرد: بزرگ‌ترین دغدغه رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم باید رفع معضل بیکاری و اشتغال‌زایی جوانان تا پایان سال باشد.

عضوهیأت نمایندگاناتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه تا پایان سال به ایجاد بیش از یک میلیون شغل نیاز داریم، تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید بستر این میزان اشتغال‌زایی و ایجاد شغل را برای جوانان فراهم کند.

عسگراولادی با اشاره به اینکه نیاز داریم دولت از همه کارهایش بزند و به اشتغال و معیشت مردم بپردازد، اضافه کرد: دولت باید نگاه ویژه‌ای به سایر بخش‌ها داشته باشد و مشکلات آن‌ها را نیز برطرف کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های عمرانی باید به‌خوبی پیش برود و پروژه‌ها تکمیل شود، تصریح کرد: دولت برای تحقق این امر و تکمیل پروژه‌های عمرانی به اعتبارات ویژه نیاز دارد و این تأمین اعتبار باید صورت گیرد.

عضوهیأت نمایندگاناتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه دولت دوازدهم برای تأمین اعتبارات عمرانی موردنیاز تکمیل پروژه‌های عمرانی با وجود تعداد پروژه‌های نیمه‌کاره در سطح کشور باید صرفه‌جویی را در دستور کار قرار دهد، اضافه کرد: دولت دوازدهم باید «دولت صرفه‌جو» باشد.

عسگراولادی با اشاره به اینکه حرف آخر ما با روحانی این است که دولت را کوچک کند، تصریح کرد: بزرگ کردن دولت زیان‌های بسیاری به همراه دارد؛ فساد از زیان‌های بزرگی دولت است که سرمایه‌ها را می‌بلعد و سودی ندارد و مشکلات کشور را در حوزه‌های مختلف حل نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی و رفع معضل بیکاری جوانان با بزرگی دولت امکان‌پذیر نیست، اضافه کرد: دولت باید کار را در اختیار بخش‌های کوچک‌تر و غیردولتی قرار داده و بخش عمران را با اعمال چنین سیاست‌هایی توسعه دهد و حوزه یارانه‌ها را ساماندهی کند؛ پرداخت یارانه به افراد زیر خط فقر ضروری است.

عضوهیأت نمایندگاناتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه امیدواریم دولت وزرای متخصص و کارآمد را انتخاب کند، اظهار کرد: ما هم برنامه‌هایی داریم تا با وزرای دولت دوازدهم نشست‌هایی داشته باشیم و حاضریم در حوزه کاری خود در بحث روابط تجاری و بازرگانی در جایگاه مشاور در خدمت دولت باشیم.

https://shoma-weekly.ir/yZVDTA