شهرستانها

دشمن با ترور فرهیختگان سیستان و بلوچستان همدلی مردم استان را نشانه رفته است

با گذشت ۹ ماه از سال می‌توان گفت، در هر سه ماه یک معلم عزیز را از دست داده‌ایم. ناامنی برای مردم مظلوم سیستان و بلوچستان مسئله تازه‌ای نیست؛ ولی آنچه مردم شهید‌پرور این خطه را نگران کرده است، نحوه برخورد با ریشه‌ها و عوامل زمینه‌ساز چنین جنایات غیر انسانی است. لذا لازم است افکار عمومی در این مورد روشن‌تر شود تا احساس نشود مسئولین ذیربط در این مورد کوتاهی می‌کنند .
غلام محمد طاهری دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان ترور ناجوانمردانه دو شهید والامقامی که اخیراً مورد سوء قصد قرار گرفتند را مورد اشاره قرار داد و گفت: واقعه جانگذاز شهادت مظلومانه معلم شهید عیسی شهرکی و بسیجی شهید ادهم صبوری، همه فرهنگیان و مردم شریف و صبور استان را داغدار و متأثر کرد.

طاهری مظلومیت این شهدا را یادآور شد و افزود: براستی گناه شهیدان عیسی شهرکی و ادهم صبوری و دیگر معلمان عزیزی که در این سالها، مظلومانه در استان شهید شدهاند چه بوده که دشمن قسم خورده این سرمایههای معنوی و فرهنگی جامعه را که در همه جوامع مورد تکریم و ستایش هستند و در نگرانی و اضطراب فزاینده خدمت میکنند، چشم دیدن شان را ندارد؟

وی یادآور شد: با گذشت ۹ ماه از سال میتوان گفت، در هر سه ماه یک معلم عزیز را از دست دادهایم. ناامنی برای مردم مظلوم سیستان و بلوچستان مسئله تازهای نیست؛ ولی آنچه مردم شهیدپرور این خطه را نگران کرده است، نحوه برخورد با ریشهها و عوامل زمینهساز چنین جنایات غیر انسانی است. لذا لازم است افکار عمومی در این مورد روشنتر شود تا احساس نشود مسئولین ذیربط در این مورد کوتاهی میکنند .

به گفته طاهری، حوادث اخیر استان در پی شهادت جمعی از کارکنان و فرهنگیانو شهادت پرسنل خدوم نیروی انتظامی و سپاه پاسداران و بسیجیان اعم از شیعه و سنی نشان داد که دشمنان انقلاب نمیخواهند امنیت همراه با همدلی و اتحاد در بین اقشار مردماستان وجود داشته باشد .

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان ضمن محکومنمودن این اقدام تروریستی و ناجوانمردانه و شهادت معلم فرهیخته شهید عیسی شهرکی و بسیجی مظلوم شهید ادهم صبوری را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده آن شهیدان عزیز، جامعه فرهنگیان استان و مردم قدرشناس استان سیستان و بلوچستان تسلیت عرض نموده و برای آن شهیدان والامقام از درگاه ایزد منان علو درجات را مسئلت مینماید.

طاهری ضمن تشکر از زحمات شورای تأمین استان گفت: ما خواهان این هستیم که موضوع امنیت استان در اولویت کاری مسئولان قرار بگیرد؛ زیرا اگر امنیت پایدار در استان حاکم نگردد هیچ فعالیت اقتصادی و فرهنگی در این استان آنگونه که مدنظر است، بروز و ظهور نخواهد داشت.همچنین از مسئولین زحمتکش امنیتی و انتظامی و قضائی استان تقاضا داریم که با تلاش مضاعف خود عوامل این حادثه دردناک را شناسایی و محاکمه نمایند و نگذارند خون پاک فرزندان این آب و خاک توسط مزدوران از خدا بیخبری ریخته شود که هرگز بویی از انسانیت نبردهاند.

https://shoma-weekly.ir/fX9sa9