شهرستانها

دستگاه دیپلماسی نشان دهد دفاع ما از مظلوم جنبه عملی دارد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خواستار تحرک بیشتر دستگاه دیپلماسی کشور برای استفاده از ابزارهای گوناگون برای توقف روند مسلمان‌کشی در نوار غزه شد و گفت: با افزایش تحرک دیپلماسی و ارتباط‌‌ گیری با کشورهای مسلمان در تراز جمهوری اسلامی حرکت کرده و نشان دهند دفاع ما از مظلوم جنبه عملی، عینی و اعتقادی دارد.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: راهپیمایی بزرگ بازگشت که در امتداد مرز غزه آغاز شده موج بنیان‌افکنی است که می‌رود طومار رژیم کودک‌کش صهیونیستی خبیث را در هم بپیچد.

احمدعلی مقدم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به راهپیمایی موسوم به "بازگشت" فلسطینیان ساکن نوار غزه اظهار داشت: از اسفندماه سال گذشته بود که طوفان خشم صدها تن از فلسطینیان معترض در نوار غزه همزمان با هفتادمین سالروز تشکیل کشور جعلی اسرائیل در دفاع از حق مشروع بازگشت آوارگان به سرزمین پدری خود سازمان‌دهی شد.

وی افزود: راهپیمایی بزرگ بازگشت که در امتداد مرز غزه آغاز شده موج بنیان‌افکنی است که می‌رود طومار این رژیم کودک‌کش، صهیونیستی خبیث را در هم بپیچد و فنس‌های مرزی نوار غزه اکنون شاهد خیل جوانانی از نسل دهه ‌هفتادی جوانان کشور است که با میثاق دوباره با آرمان‌های پدران خود و به ثمر رساندن انتفاضه هر روز بر دامنه اعتراض و مقاومت خود می‌افزایند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان با اذعان به اینکه تا کنون شلیک گاز اشک‌آور و گلوله جنگی و استفاده از پهبادهایی که بر سر مردم بی‌گناه و بی‌دفاع فلسطینی بمب می‌ریزند، نتوانسته در عزم آنان تأثیر گذار باشد، گفت: اکنون با برجا گذاشتن بیش از یک صد کشته و صدها زخمی نشان می‌دهد ظاهراً نهادهای ضدحقوق بشری و سازمان‌های بین‌المللی مرده‌اند که خشونت علیه فلسطینیان را پایان دهند.

مقدم تصریح کرد: کافی بود جای جانی و مظلوم در این داستان عوض می‌شد در یک چشم برهم زدن با سرکوب کشورهای مدعی حقوق بشر روبه‌رو بودیم اما حال قضیه متفاوت است چون در آن طرف جریان رژیم صهیونیستی قرار دارد.

این فعال سیاسی عنوان داشت: تغییر محل سفارت آمریکا به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن این شهر به‌عنوان پایتخت این دولت جعلی بر شدت ناآرامی‌ها افزود تا بدان جا که محمود عباس آن را ناقض روند صلح خاورمیانه توصیف کرد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به تایخچه اشغالگری و پایتخت نامیدن بیت‌المقدس از سوی رژیم صهیونیستی در سال 1980 تصریح کرد: صدور قطعنامه ۴۷۸ سازمان ملل در آن سال پاسخ محکمی بر یاوه‌گویی‌های این رژیم بود اما جای تعجب است که در قبال کشتار اخیر فلسطینیان و اقدام ترامپ در انتقال سفارت کشور خود به این شهر سازمان ملل موضعی قاطع اتخاذ نکرده است و بی‌خاصیتی سازمان ملل و شورای امنیت ثابت شده است.

مقدم مطرح کرد: اراده الهی در تمام امور جاری و ساری است و این اراده را در بدعهدی آمریکا در قبال برجام مردم ایران دیدند و وجه استکباری این کشور برایشان ملموس شد و با حمایت اخیر آمریکا در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت این دولت جعلی مردم فلسطین نیز دریافتند از نمد آمریکا نمی‌توان کلاهی بافت.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان تصریح کرد: حال که چهره واقعی این رژیم بر سینه‌چاکان صلح خاورمیانه آشکار شد اکنون بر فلسطینیان محرز شده است باید طریقی غیر از روش پدرانشان به کار گیرند و آنان را گریزی از گزینه مقاومت نیست زیرا نتیجه سازش را از نزدیک چشیدند.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: ترامپ سر قبری مرثیه می‌خواند که هیچ جنازه‌ای درونش نیست، بیت‌المقدس آرمانشهر سلطه او بر عرض و جان مسلمان نخواهد بود و او با اینکار خود کندن قبری که قرار است به اذن الهی تا 25 سال دیگر گور رژیم صهیونیستی شود را آغاز کرد.

مقدم با اعلام حمایت قاطع از مقاومت به حق مردم فلسطین در دفاع از حق مشروع خود خاطرنشان کرد: سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب به‌عنوان کشورهای اسلامی در حمایت دیپلماتیک از این تظاهرات مردم نوار غزه ذره‌ای به خود تردید راه ندهند و بدانند اگر در مقابل زیاده‌خواهی این رژیم نایستند آتش این ظلم در چشم آنان نیز خواهد رفت و دست این رژیم جعلی را برای تجاوز به کشور خود باز گذاشته‌اند و در آینده باید پاسخگوی ملت‌های خود باشند.

مقدم گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور فلسطین آرمان مشترکی دارند و آن آزادسازی قبله اول مسلمانان است و این وفاق، همدلی و حمایت هم‌جانبه را می‌طلبد و خطاب به جوانان فلسطینی می‌گوییم " إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ" وعده خدا حتمی است به مقاومتتان ادامه دهید که دست خدا به همراه شما است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خواستار تحرک بیشتر دستگاه دیپلماسی کشور برای استفاده از ابزارهای گوناگون برای توقف روند مسلمان‌کشی در نوار غزه شد و گفت: با افزایش تحرک دیپلماسی و ارتباط‌‌ گیری با کشورهای مسلمان در تراز جمهوری اسلامی حرکت کرده و نشان دهند دفاع ما از مظلوم جنبه عملی، عینی و اعتقادی دارد.

https://shoma-weekly.ir/jvtpha