شهرستانها

دستهایی مرموز تلاش برای ایجاد اختلاف مذهبی و قومی را گسترش داده‌اند

اکنون که مزدوران اجنبی و کوردلان و بدخواهان ملت ایران در تلاش برای خاموش کردن چراغ علم و دانش هستند، معلمان ما نیز با حمایت مردم شیعه و سنی این استان تا پای جان و تا آخرین قطره خون خود پای عهدی که برای آموختن علم به نونهالان این مرز و بوم بسته‌اند با قاطعیت ایستاده‌اند و شهادت در این راه را افتخار و عزت می‌دانند.
غلام محمد طاهری دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: مردم این استان اعم از شیعه و سنی قرنها است که با دوستی و برادری در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند و میهمان نوازی آنان زبانزد خاص و عام است و معلمانی که از سایر نقاط به شهرها و روستاهای استان برای آموختن علم به فرزندان مردم عزیمت میکنند، میهمان آنان محسوب میشوند.

وی افزود: میزبان همواره حافظ جان و مال میهمان است و مردم ما نیز به این وظیفه شرعی و عرفی خود بخوبی عمل میکنند اما عدهای مزدور اجنبی که از وحدت و همبستگی شیعه و سنی و اقوام و طوایف این استان و توسعه و پیشرفت منطقه و ارتقا علمی جوانان این مرز و بوم به هراس افتادهاند با دسیسهها و نیرنگهای مختلف از جمله شهادت معلمان در صدد ایجاد اختلاف و جلوگیری از ترقی منطقه هستند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: دستهایی مرموز و جریان خط گیرنده از خارج کشور تلاش گستردهای را برای ایجاد اختلاف مذهبی و قومی آغاز کردهاند و برای رسیدن به اهداف شومشان از هیچ جنایتی فروگذار نیستند. ولی هوشیاری و وحدت بیش از پیش مردم میتواند دشمنان ملت و نظام اسلامی ایران را در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام گذارد.

طاهری تصریح کرد: از مردم همیشه در صحنه استان اعم از شیعه و سنی و فارس و بلوچ انتظار داریم همانگونه که تاکنون حامی و پیشتیبان یکدیگر بودهاند از این پس نیز به کوری چشم دشمنان چون کوهی استوار ضمن حرمت گذاری به اعتقادات یکدیگر، سربازی فداکار برای نظام و میهن و دوست و برادری مهربان برای هم باشند.

وی اضافه کرد: اکنون که مزدوران اجنبی و کوردلان و بدخواهان ملت ایران در تلاش برای خاموش کردن چراغ علم و دانش هستند، معلمان ما نیز با حمایت مردم شیعه و سنی این استان تا پای جان و تا آخرین قطره خون خود پای عهدی که برای آموختن علم به نونهالان این مرز و بوم بستهاند با قاطعیت ایستادهاند و شهادت در این راه را افتخار و عزت میدانند.

وی در عین حال خطاب به مسئولان امنیتی، انتظامی و قضایی و همچنین بزرگان و سران طوایف و قبایل گفت: حال که معلمان با ایثار و فداکاری قدم در عرصه تعلیم و تربیت گذاشتهاند و در روستاهای دور افتاده برای ارتقا علم و دانش فرزندان مردم این دیار تلاش میکنند وظیفه شما است که از جان آنان حفاظت کنید تا در فضایی آرام به ارائه علم و تزکیه ادامه دهند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: یکی از مشکلاتی که استان را رنج میدهد بیکاری و نبود اشتغال است که متاسفانه تاکنون به سبب استفاده نکردن بهینه از فرصتهای این مرز و نعمات خدادادی مانند کشاورزی، دامداری، صیادی، صنعت و معدن گامهای مهمی در زمینه ایجاد اشتغال برداشته نشده است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان در پایان گفت: اولویت نخست حزب موتلفه اسلامی در استان همانند گذشته، همگرایی اصولگرایان است و به این اصل مهم معتقدیم که باید همسو و با وحدت حرکت کنیم و بنای کار را نیز آغار کردهایم.

https://shoma-weekly.ir/ClkQqI