شهرستانها

در مقابله با بدحجابی از نقش دستگاه های فرهنگ ساز غفلت شده است

اگر به مسئله حجاب به‌صورت راهبردی نگاه کنیم در یک نظام اسلامی که معتقد به مبانی دینی است و حجاب نه تنها به‌عنوان فرعی از فروعات دینی بلکه به‌عنوان یک فریضه دینی و واجب الهی شمرده می‌شود و لازمه چنین نگاهی بستگی دارد به جهان بینی یک فرد به نظام هستی و فلسفه وجودی انسان. هدف زندگی و ایمانی که بتواند تحول‌زا باشد به‌گونه‌ای که انسان در مسیر زندگی رو به کمال باشد و این تغییر و تحول در رفتار انسان بروز و ظهور کند که حجاب نیز از این قاعده مستثنی نیست.
حجت الاسلام محمدعلی تابعی، دبیر حزب موتلفه اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: اگر به مسئله حجاب بهصورت راهبردی نگاه کنیم در یک نظام اسلامی که معتقد به مبانی دینی است و حجاب نه تنها بهعنوان فرعی از فروعات دینی بلکه بهعنوان یک فریضه دینی و واجب الهی شمرده میشود و لازمه چنین نگاهی بستگی دارد به جهان بینی یک فرد به نظام هستی و فلسفه وجودی  انسان. هدف زندگی و ایمانی که بتواند تحولزا باشد بهگونهای که انسان در مسیر زندگی رو به کمال باشد و این تغییر و تحول در رفتار انسان بروز و ظهور کند که حجاب نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: اینکه چه عواملی باعث شده تا افرادی در جامعه به این فریضه الهی و پوشش و حجاب اسلامی بیتوجه باشند باید در همه بخشهای فرهنگی توجه قرار گیرد. حجت الاسلام تابعی با ذکر نمونه هایی خاطر نشان کرد: صدا و سیما که وظیفه فرهنگ سازی دارد باید یک حد نصابی برای حجاب اسلامی تعریف کند که به کمتر از آن در مجموعه برنامههای خود راضی نشود یا مجموعه نهادهاو سازمانهای فرهنگی اعم از آموزش و پرورش، دانشگاهها و... از همه مهمتر دولت اسلامی باید بر روی ارزشهای اسلامی اصرار بورزد و مشوق و مبین موضوعات فرهنگی بهویژه حجاب اسلامی باشد موضوع و مسئلهای که تقریباً در همه دولتهای بعد ازا نقلاب کمتر به آن توجه شده است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان خراسان جنوبی یادآور شد: مبارزه با بیحجابی یا پیشگیری هم مقطعی است و بهصورت قاطع کسی از میان نهادهاو سازمانهای مسئول مسئولیت آن را بهعهده نگرفت. نظر مقام معظم رهبری است که فرمودند روحانیت نباید در صدا و سیما صرفاً نظریه پردازی یا حرکتی توصیفی داشته باشد بلکه باید عملاً در  خیلی از برنامه های هنری در حوزه فیلم و فیلمنامه نویسی به ایفای نقش بپردازد که چنین جایگاهی برای روحانیت در هیچ نماد فرهنگی تعریف نشده است.

وی نتیجه برخوردهای انفعالی و مقطعی را بدتر توصیف کرد و  افزود: وقتی افراد بدحجاب یا بی حجاب احساس میکنند که اراده قاطعی وجود ندارد گستاخ میشوند و بلکه جسارت و جرأت بیشتری در ترویج بیحجابی پیدا میکنند .

https://shoma-weekly.ir/TSDkCP