ورزش

در برخورد با متخلفان ورزشی نباید هیچ ملاحظه و سهل‌انگاری شود

در برخورد با متخلف نبایدهیچ ملاحظه و سهل‌انگاری شود، زیرا تخلف قابل قبول نیست، اعم از تخلف مسئولین یا غیرمسئولین، زبدگان یا غیرزبدگان و قهرمانان سیاسی، ورزشی و یا علمی و صنعتی.
حضرت آیت الله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار قهرمانان وورزشکاران مسابقات آسیایی و پاراآسیایی اینچئون بااشاره به نقش پیروزیهای قهرمانان ورزشی در به وجودآوردن احساس افتخار ملی در مردم، استقامت معنوی ورزشکاران و قهرمانان بر حفظ و ترویج ارزشها و شعائر دینی در مقابل دیدگان میلیونها انسان را بسیار بااهمیت دانستند و تاکید کردند: این استقامت معنوی در عرصههای جهانی معرف و نشانگر عنصر مستحکم استقامت و ایستادگی ملت ایران است.

رهبر انقلاب اسلامی با تشکر فراوان از پیروزیها و مدالآوری ورزشکاران در بازیهای آسیایی و پاراآسیایی، شناخت افتخارات ملی و همچنین وجود روحیه افتخار ملی در یک ملت را زمینهساز حرکت به سوی افتخارات بزرگ برشمردند و گفتند: این که یک جوان ورزشکار، قهرمانی خود را به ملت تقدیم و احساس خرسندی و افتخار را به درون دلهای مردم منتقل میکند، اقدام بسیار با ارزشی است.

حضرت آیت الله خامنهای بااشاره به معطوف شدن همه نگاهها به یک قهرمان ورزشکار خاطر نشان کردند: منش و رفتار ورزشکار، بعدی از قهرمانی، معرفت ملت و فرهنگ و شخصیت ملی وهمچنین استقامت معنوی ملت ایران است.

ایشان در تبیین موضوع استقامت معنوی گفتند: در دنیایی که دینزدایی وعفتزدایی در دستور کار مراکز بینالمللی و امپراطوری رسانهای جهان قرار گرفته است و موضوع برهنگی و بی عفتی به صورت گسترده ترویج میشود، نشان دادن مظهر معنویت به وسیله یک جوان ورزشکار ایرانی، در واقع معرفی توانایی و ایستادگی معنوی ملت ایران در مقابل این موج عظیم انحرافی در جهان است.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه چند توصیه مهم را بیان کردند: ایشان تأکید فرمودند؛ در برخورد با متخلف نبایدهیچ ملاحظه و سهلانگاری شود، زیرا تخلف قابل قبول نیست، اعم از تخلف مسئولین یا غیرمسئولین، زبدگان یا غیرزبدگان و قهرمانان سیاسی، ورزشی و یا علمی و صنعتی.

رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کردند: قهرمانی و محبوب شدن یک شمشیر دو لب است، اگر به لوازم آن پایبند باشیم، بسیار خوب است. اما اگر نتوانیم الزامات آن را رعایت کنیم، بسیار خطرناک خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با اشاره به گزارش وزیر ورزش وجوانان، بر لزوم اولویتبندی مسایل تاکید کردند و افزودند: در کنار حمایت از ورزش قهرمانی، ورزش همگانی نیز بایدترویج شود، زیرا ورزش همگانی موجب سلامت عمومی جامعه میشود.

در ابتدای این دیدار، آقای محمود گودرزی وزیر ورزش وجوانان با اشاره به موفقیت ورزشکاران ایرانی، در بازیهای آسیایی و پاراآسیایی، شعار «ورزش پاک، معنوی ومعرفتی» را سرلوحه فعالیتهای ورزشی کشور اعلام کرد.

https://shoma-weekly.ir/FScEP6