شهرستانها

در بازگشایی خانه احزاب باید اهل خرد تصمیم گیری کنند

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان گفت: خانه احزاب باید در راه حفظ استقلال و تمامیت کشور و حفاظت از ارزشهای دینی و ملی تلاش می‌کرد که این گونه نشد.
محمود الفت در گفتگو با هفته نامه «شما» افزود: قریب به پنج سال است که خانه احزاب در اثر عدول از وظایفش «عمل در راستای تابعیت از جمهوری اسلامی» عملا متوقف شده است چراکه یکی از پارامترهایی که خانه احزاب میبایست به آن پایبند باشد ایستادگی در مقابل دشمنان داخلی و خارجی و تلاش در راه حفظ استقلال و تمامیت کشور و حفاظت از ارزشهای دینی و ملی و عدم عبور از خط قرمزهای نظام بود که احزاب اصلاح طلب به آن پایبند نبودند. متاسفانه سومین دوره خانه احزاب منحصرا تبدیل شد به خانه احزاب

اصلاح طلبان. و همین امر آنان را از خط اعتدال خارج نمود.

 وقتی قضیه فتنه ۸۸ پیش آمد، حتی آنها به نفع فتنه گران و بیگانگان هم موضع گرفته و در راستای ایده آنها عمل کردند و لذا خانه احزاب در تهران عملا به تعطیلی انجامید.

 

وی در پاسخ به اینکه برخی احزاب موضوع تشکیل خانه احزاب در استان را زمزمه میکنند آیا این اقدام جایگاه قانونی دارد یا خیر افزود: طبق قانون مرکزیت خانه احزاب، تهران است لذا اول باید تکلیف خانه احزاب با رعایت جایگاه حقوقی آن در تهران نمایان شده و شکل بگیرد و سپس اگر لازم بود در دیگر استانها با نظر موافق مراتب ذیربط اقدام به دایر نمودن شعبات کنند.

دبیر استان همدان در خاتمه اذعان داشت: خانه احزاب برخلاف اصل ۲۶ عمل نمود؛ در واقع زمان فتنه ۸۸ هم به وحدت ملی آسیب رساندند و هم اساس جمهوری اسلامی و موازین اسلامی را که مورد تعرض اصحاب فتنه قرار گرفت به آن موازین بیاعتنا بوده و بعضا باب میل اصحاب فتنه اتخاذ موضع نمودند. بنابراین اهل خرد باید در مورد شکل گیری مجدد آن اظهارنظر و تصمیم گیری کنند.

https://shoma-weekly.ir/I5oqSA