شهرستانها

در اسلام بارها بر تحزب اسلامی تاکید شده است

حجت الاسلام محمد حسن ذاکری : یکی از شاخصه‌های مهمی که جوامع اسلامی به آن احتیاج دارند تشکیل نهادها و تشکل‌های سیاسی اسلامی است.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی قم گفت: باتوجه به شرایط فعلی احزاب در کشور ضرورت تشکیل حزب فراگیر اسلامی  در کشور احساس می ‌شود.
حجت الاسلام محمد حسن ذاکری گفت: یکی از شاخصه‌های مهمی  که جوامع اسلامی  به آن احتیاج دارند تشکیل نهادها و تشکل‌های سیاسی اسلامی  است.
وی افزود: همانطور که در اسلام بارها به تحزب اسلامی  در چارچوب آموزه‌های دینی تاکید شده است انتظار می ‌رود احزاب و تشکل‌های موجود در جامعه با انتخاب افرادی مورد تایید در راستای رسیدن به یک حزب اسلامی  گامی  بلند بردارند.
ذاکری اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور تشکیل یک حزب فراگیر با یک نگاه و تفکر اسلامی  به طور حتم کشور را از معضلات بسیاری نجات خواهد داد و اگر مبنای این احزاب آموزه‌های اسلامی  باشد این موضوع چند برابر خواهد شد وکشور در مسیر دیگری قرار می ‌گیرد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی  با اشاره به اینکه در کشور ما در مقاطع مختلف چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب احزاب و تشکل‌های سیاسی نقش کلیدی را داشتند تاکید کرد: ایجاد احزاب فراگیر بر مبنای اصول اسلامی  در شرایط حاضر در کشورمان الزامی  است زیرا با تشکیل این احزاب برخی ضعف‌ها و مشکلاتی که در زمینه مدیریتی وجود دارد حل می ‌شود.
ذاکری خاطرنشان کرد: متاسفانه کشور ما به معنای واقعی فاقد احزاب شناسنامه دار است از این رو تشکیل احزاب فراگیر با محوریت آموزه‌های اسلامی  در چارچوب ‌قوانین کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در جامعه احساس می ‌شود.

https://shoma-weekly.ir/ysxQK2