ورزش

درنگی کوتاه بر یک چمدان خوش بو!

در شرایطی که کاروان دو و میدانی ایران ضعیف‌ترین نتیجه ممکن را گرفته است، رئیس فدراسیون عطر و ادوکلن می‌آورد تا آنها را در داخل کشور آب کند!
مهدی خرمی- هنگام بازگشت تیم ملی دو و میدانی جوانان از مسابقات قهرمانی آسیا در تایوان یک چمدان عطر و ادوکلن مرغوب همراه رئیس فدراسیون بود که در راستای مبارزه با واردات قاچاق توقیف شد!

این در حالی بود که تیم ملی جوانان نتیجه بسیار ضعیفی گرفت و تنها 3 مدال کسب کرد. جالب آنکه تیم ملی دو و میدانی جوانان کشورمان در دوره گذشته این رقابتها 8 مدال گرفته بود و در این دوره 5 مدال کمتر کسب کرده است!

در چنین شرایطی که کاروان دو و میدانی ایران ضعیفترین نتیجه ممکن را گرفته است، رئیس فدراسیون عطر و ادوکلن میآورد تا آنها را در داخل کشور آب کند!

گرچه دکتر «محمود گودرزی» وزیر ورزش و جوانان کشورمان دستور اکید برای رسیدگی به این پرونده را داد؛ اما شنیدیم چمدان مدنظر با پیگیری دوستان و میانبرهای تکنیکی پس از یک هفته آزاد شده است!

بر کسی پوشیده نیست دو و میدانی یکی از رشتههای اصلی و مادر است که در کنار ژیمناستیک و شنا بیشترین مدالها را در المپیک و بازیهای آسیایی به خود اختصاص داده است. متأسفانه سالهاست رشتههای مادر در ورزش ایران به قهقرا میرود و هر کسی هم که رئیس فدراسیون میشود وعدههای شیرین برای نجات این رشتهها را میدهد؛ اما در عمل همین اتفاقات عجیب و غریب میافتد. یکی دنبال بیزینس و تجارت است. دیگری فقط شهرت ریاست را میخواهد و آن یکی هم به دنبال رسیدن به پستهای مدیریتی بالای ورزش از طریق نردبان رشتههای مادر است و بس!

طفلکی دو و میدانی، طفلکی شنا و طفلکی ژیمناستیک و ورزش ایران که باید بازیچه این افراد شود. وقتی پای درد و دلهای احسان حدادی بنشینید متوجه میشوید چرا رکوردهای بهترین پرتابگر تاریخ ایران پس از المپیک 2012 لندن سیر نزولی پیمود!

کافی است با «لیلا رجبی» یا «مریم طوسی» همکلام شوید تا عمق فاجعه را در ورزش دو و میدانی دریابید و خلاصه آنکه بلبشویی است عالم دو و میدانی!

حکایت ژیمناستیک و حواشی آن هم دست کمی از دو و میدانی ندارد. یکی از پیشکسوتان این رشته که سالهاست سابقه مدیریتی در ورزش دارد در کار واردات ادوات ژیمناستیک به ایران است و سودهای کلانی از این راه به جیب میزند!

در شنا هم خبری نیست. هر چه هست مربوط به اجارهدادن استخرهای مختلف به دوست و آشنا و درآمدزایی فراوان و چند ده میلیاردی است و با این وضعیت بعید به نظر میرسد اتفاق جدیدی در رشتههای مادر و پایهای بیفتد!

https://shoma-weekly.ir/hmn1v1