شهرستانها

دردناک‌تر از سکوت سازمان‌های بین‌المللی

چیزی که دردناک‌تر از سکوت سازمان‌های بین‌المللی است سکوت سران کشورهای اسلامی در قبال این جنایات است
احمدعلی مقدم- در حال حاضر شاهد پاکسازی قومیتی در میانمار هستیم و در واقع نقض تمام قوانین حقوق بشر به دست پلیس این کشور و بودائیان افراطی صورت می‌گیرد، مدعیان حقوق بشر در سکوتی شرم‌آور در برابر سرکوب زنان و کودکان بی‌دفاع و بی‌پناه که جرمشان تنها مسلمان بودن است، تنها نظاره‌گر هستند و ما می‌بینیم که با این رفتار خود تلویحاً رفتار متجاوزان به حقوق انسان‌های مظلوم روهینگیا را تایید می‌کنند.

چرا این مسلمانان باید مورد هجوم هولناک‌ترین جنایات و فجایع قرار گیرند و بی‌پناهان مسلمانان در میانمار آنچنان عرصه بر آنان تنگ شود که مجبور به ترک سرزمین مادری و کوچ اجباری به کشورهای همسایه خود شده و در این مسیر نیز به فجیع‌ترین وضع در معرض آزار و اذیت و قتل واقع شوند.

بارها دیدیم سازمان‌های بین‌المللی با دغدغه حمایت از حقوق حیوانات بارها در این زمینه موضع گرفتند پس چرا اکنون چشم خود را در مقابل جنایت علیه صدها هزار انسان بی‌گناه بسته‌اند؟ به مدعیان حقوق بشر باید بگوییم که سکوت ننگینشان در قبال این جنایات، موجب تنزل آنان از مقام انسانیت شده است.

بی‌تفاوتی و رویکرد دوگانه سازمان‌های بین‌المللی در قبال این مساله چهره‌ واقعیشان را نمایان کرده است آن‌هایی که نام سازمان‌های مدافع حقوق‌بشر را یدک می‌کشند و با سکوت مرگبار خود شائبه جانبداری از جانیانی که این ظلم‌ها را روا می‌دارند در ذهن تداعی می‌کنند.

ما از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم در برابر رژیم کودک‌کش صهیونیستی که در حال فروختن سلاح به دولت میانمار است موضع قوی اتخاذ کرده، این سازمان‌ها از همه اهرم‌ها استفاده کنند تا این رژیم را مجبور به توقف این روند کند که در غیر اینصورت نامشان در حمایت از جانیان این جنایت ثبت می‌شود.

دشمنان جنایتکار مسلمانان فکر می‌کنند با نسل‌کشی مسلمانان در سرزمین نفت‌خیز میانمار ریشه آنان را به تدریج می‌خشکانند زهی خیال باطل که شجره طیبه اسلام روز به روز بالنده‌تر می‌شود و اجازه دست‌درازی به منابع و ثروت کشورها را نمی‌دهد.

باید از شورای امنیت سازمان ملل سؤال شود آیا ناتوان هستید از اینکه قطعنامه‌ای در توقف این کشتارها صادر کنید؟ بیش از این سکوت برای شورای امنیت جایز نیست با این کشتار نام انسانیت را از قاموس مدافع حقوق‌بشر خود پاک کرده‌اند.

انسانیت به انسان بودن، زنده است و گرنه که تمام موجودات نفس می‌کشند و غریزه دارند من به شخصه در تعجب هستم و حتی در حیوانات هم سراغ نداریم اینگونه به جان همنوع خود بیفتند باید بودائیان تندرو و ارتش میانمار که دست به کشتار مسلمانان ستمدیده روهینگیا زده‌اند، تنبیه شوند و بر سر جای خود بنشینند.

در این بین چیزی که دردناک‌تر از سکوت سازمان‌های بین‌المللی است سکوت سران کشورهای اسلامی در قبال این جنایات است زیرا بین مسلمانان قرابت و هم‌کیشی وجود دارد و انتظار موضعی قاطع‌تر از آنان می‌رود تماشای از دور نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا آنان را از دایره مسلمانی خارج کرده است بر طبق این حدیث پیامبر (ص) که می‌فرمایند: «هر کس صدای دادخواهی مسلمانی را بشنود و کمک نکند دیگر مسلمان نیست».

باید سران و سازمان‌های اسلامی از خود تحرک بیشتری نشان دهند، آنان تنها نقش تماشاگر را ایفا نکنند و از دستگاه دیپلماسی کشور نیز می‌خواهیم از تمام اهرم‌های قدرت خود برای توقف این کشتار استفاده کند و با تشریک مساعی با کشورهای اسلامی آن‌ها را به تحرک در برابر جنایت دولت و بودائیان افراطی میانمار وادار کنند.

با محکومیت شدید این جنایات در قبال مسلمانان روهینگیای میانمار خواستار اعمال اهرم‌های فشار بر دولت این کشور در توقف کشتار مسلمانان هستیم و همه سران کشورهای اسلامی بدانند تبعات خاموشی در برابر ظلم بر مردم مظلوم میانمار عاقبت دامان خود آنان را نیز می‌گیرد.

https://shoma-weekly.ir/w7wLul