شهرستانها

درختکاری در ایلام پیشگیر مؤثری در مهار ریزگردهاست

ما به علت فعالیت‌های محیطی شهرداری، هفته درختکاری نداریم و در استان روز درختکاری نمودی ندارد. به علت زیاد‌شدن ریزگردها درختکاری و کاشت نهال و گل از نان شب هم واجب‌تر شده است؛ اما متأسفانه در این ایام هیچ حرکتی ندیدیم.
نادر نادری معاون سیاسی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار «شما» از ضرورتهای گسترش فرهنگ درختکاری در این استان میگوید:

فعالیت ویژه در استان ایلام در روز درختکاری به چه صورت است؟

ما به علت فعالیتهای محیطی شهرداری، هفته درختکاری نداریم و در استان روز درختکاری نمودی ندارد. به علت زیادشدن ریزگردها درختکاری و کاشت نهال و گل از نان شب هم واجبتر شده است؛ اما متأسفانه در این ایام هیچ حرکتی ندیدیم.

برای پیشگیری از حوادث آبدانان چه کارهایی انجام شده است؟

در خصوص قطع برق آبدانان بحث فرسودگی لوازم امکانات یا وجود گرد و غبار بر روی مقرها و کابلهای برق از بحثهای مطرح در اذهان عمومی در خصوص خاموشیهای اخیر است. لازم است دولت مانند خوزستان کارگروهایی را درخصوص گرد و خاک در استانهای ایلام و کرمانشاه فعال کند و با توجه به بحث ریزگردها اعتبارات لازم در زمینه درختکاری در دشتها و حاشیه شهرها تأمین نماید. در حال حاضر مشکل کم آبی و کم بارشی شهرستان ایوان نمود دارد. ما در شهرستان ایوان مشکل قطع آب نداشتیم؛ اما مشکل بیکاری جوانان در دریافت وامهای بزرگ و کوچک وجود دارد. مسئولین تلاش کنند کارگروههای تشکیل دهند که مشکلات کشاورزی و دامپروری مردم حل شود. در بعضی شهرستانها امید مردم فقط کشاورزی و دامپروری است.

https://shoma-weekly.ir/eeAFVq