شهرستانها

درایت، پیش نیاز استانداری در مناطق چند قومیتی است

ما هم به مانند بسیاری از مردم و نخبگان استان معتقدیم در هر شرایطی استاندار بومی بهتر از فرد غیر بومی است
سید علیمحمد دانشی در گفتگو با فارس اظهار کرد: ما هم به مانند بسیاری از مردم و نخبگان استان معتقدیم در هر شرایطی استاندار بومی بهتر از فرد غیر بومی است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: البته وقتی حرف از استاندار بومی به میان میآید منظور استاندار بومی متعهد، متخصص، ولایتمدار و مردمی است که با قواعد سیاسی و فرهنگی و اجتماعی آشنایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: استاندار بومی به علت این که حتماً متعلق به منطقهای از استان است همواره در مظان برخی اتهامات قرار دارد که برای مثال به فلان منطقه بیشتر توجه دارد و منطقه ایکس را فراموش کرده است.

دانشی در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد شدید از رفتار غیر حرفهای برخی سیاسیون در خصوص موضوعات مربوط به گزینش و تعیین استاندار خاطرنشان کرد: آدم سیاسی حرفهای که قواعد سیاسی را میداند هرگز برای رسیدن به مناصب از جمله منصب استانداری از خود هزینه نمیکند.

وی ادامه داد: فرد سیاسی که از قواعد حرفهای عالم سیاست با خبر است مینشیند تا دیگران به دنبال او بیایند و اگر چنین نباشد شکست میخورند.

دانشی افزود: این روزها از این دست اقدامات در استان به گوش میرسد که در نوع خود خارج از عرف و قواعد سیاسی است و دوستان سیاسی ما باید در این نحوه رفتار تجدید نظر کنند.
https://shoma-weekly.ir/hG73XB