شهرستانها

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان گفت: هیأت عالی نظارت به شکایت نامزد‌های شورای شهر رشت رسیدگی کند.

حسن کربلایی از نحوه رسیدگی به صلاحیت کاندیداها و ورود افراد مسئله‌دار به شورای اسلامی شهر رشت به شدت انتقاد کرد.
حسن کربلایی از نحوه رسیدگی به صلاحیت کاندیداها و ورود افراد مسئلهدار به شورای اسلامی شهر رشت به شدت انتقاد کرد.

وی اظهار کرد: انتظار مردم این است که با توجه به اتفاقهایی که در دوره قبل شورای اسلامی شهر رشت افتاد و تعداد شش نفر از آنها به همراه شهردار وقت به خاطر تخلفات عدیده دستگیر شدند، در این دوره مدیران و دستاندرکاران اجازه ورود به افرادی مشابه آنها به شورای شهر رشت را ندهند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان با بیان اینکه مقصر اصلی این مسئله هیأت نظارت استان است، افزود: هیأت نظارت رشت وظیفه خود را خوب انجام داد و هیأت نظارت گیلان بر اثر فشار برخی جریانهای سیاسی تعدادی از افراد متخلف را که مراجع چهارگانه صلاحیت آنها را رد کرده بودند و سوابق سوء سیاسی، اخلاقی و مالی داشتند را به جرگه کاندیداها برگشت دادند.

وی ادامه داد: این افراد تخلفاتی مانند خرید و فروش آرا داشتند و تعدادی از عوامل آنها توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی دستگیر شدند و قوه قضائیه استان در جریان این دستگیریهاست.

کربلایی با اشاره به اینکه یکی از کاندیداها به فرماندار رشت اعتراض کرد و وی گفت حدود چهار تا پنج نفر خرید رای صورت گرفته است، گفت: معنای این حرف وقوع تخلف در انتخابات شورای شهر رشت است.

وی با تأکید بر اینکه به نحوه برگزاری انتخابات شورای شهر رشت اعتراض داریم، اظهار کرد: به تخلفات انتخابات رشت و نحوه بررسی صلاحیتها معترض هستیم و در گیلان کسی به داد مظلومان و صالحین نمیرسد و فقط عدهای برای حفظ جایگاه و مقام و پست خود تلاش میکنند.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه هیأت عالی نظارت باید انتخابات رشت را بررسی کنند، افزود: از نظر ما این انتخابات مخدوش است. با توجه به اینکه بنده سابقه برگزاری انتخابات را دارم تاکنون انتخاباتی با این همه تخلف برگزار نشده بود.

وی متذکر شد: انتخابات شورای رشت با تخلفات بسیار زیاد و آشکار انجام گرفته و خواهان رسیدگی به شکایتهای کاندیداها هستیم که به فراموشی سپرده نشود.

 

 

https://shoma-weekly.ir/h36B7e