ورزش

داورزنی جا پای فدراسیون فوتبال گذاشت

با وجود تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر استفاده از مربیان ایرانی در راس تیم های ملی رشته های مختلف ورزشی و باشگاهی کشورمان این بار فدراسیون والیبال که به تازگی ریاست آن را محمدرضا داورزنی بار دیگر برعهده گرفته است ، به‌سان فدراسیون فوتبال گزینه مربی خارجی را بر استفاده از مربیان داخلی ارجح دانسته است.

خسرو کفیلی- فدراسیون والیبال برخلاف تاکید آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر استفاده از مربیان ایرانی در تیم های ملی و باشگاهی ، از گزینه خارجی برای هدایت تیم ملی والیبال ایران بهره خواهد گرفت.

رهبر معظم انقلاب مرداد ماه سال گذشته و در دیدار جمعی از جوانان نخبه و صاحب مدال در المپیادهای علمیِ جهانی و همچنین اعضای تیم ملی والیبال جوانان کشور که بر بام قهرمانی جهان ایستادند، کسب این موفقیت بزرگ را با سرمربی ایرانی بسیار خرسندکننده و مهم دانستند و تأکید کردند: من همواره معتقد بودهام که مجموعههای ورزشی کشور شایسته است، سرمربی ایرانی داشته باشند.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه این دیدار با اشاره به قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان کشور گفتند: به لطف خداوند، جوانان والیبالیست ما توانستند افتخار بیافرینند و بر قله والیبال جهان بایستند که این موفقیت بسیار با ارزش است و موجب خوشحالی مردم شد و من هم ضمن آنکه شخصاً خوشحال شدم، از خوشحالی مردم نیز خوشحال شدم.

حضرت آیتالله خامنهای، کسب این موفقیت بزرگ را با سرمربی ایرانی بسیار خرسندکننده و مهم دانستند و تأکید کردند: من همواره معتقد بودهام که مجموعههای ورزشی کشور شایسته است، سرمربی ایرانی داشته باشند.

برای مصون ماندن از حملات رسانه ها

با وجود تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر استفاده از مربیان ایرانی در راس تیم های ملی رشته های مختلف ورزشی و باشگاهی کشورمان این بار فدراسیون والیبال که به تازگی ریاست آن را محمدرضا داورزنی بار دیگر برعهده گرفته است ، بهسان فدراسیون فوتبال گزینه مربی خارجی را بر استفاده از مربیان داخلی ارجح دانسته است.

رییس فدراسیون والیبال که این بار با آرای کمتری کرسی ریاست را برعهده گرفته است به منظور مصون ماندن از حملات رسانه ها پس از انتخاب گزینه خارجی برای هدایت تیم ملی توسط او ، نسبت به تشکیل کمیته فنی با حضور شماری از کارشناسان این رشته ورزشی برای این انتخاب اقدام کرد.

وی با بیان این که شاید از نظر فدراسیون یک گزینه شرایط خوبی برای همکاری با تیم ایران داشته باشد، اما نظر نهایی را کمیته فنی میدهد، گفت: بررسیهای اولیه این افراد بر اساس محورهایی مانند ملیت و سن، تیم حال حاضر، سابقه مربیگری، سابقه بازیکنی، تجربیات، عناوین و افتخارات، سابقه کار با ردههای پایه و آموزشمحور بودن، اصول مربیگری، دانش فنی، مدیریت تیم و بازیکنان، تعامل با فدراسیون در مسایل مالی، نحوه بهکارگیری و استفاده از کادر فنی، وضعیت زبان، مدیریت ذهنی و روانی و مهارتهای ارتباطی با بازیکنان، مربیان و رسانهها بوده است. نکته مهم این اسامی، داشتن انگیزه بالا برای اثبات خود در جهان است که نباید نادیده گرفته شود. بنابر این با توجه به این که رای نهایی در انتخاب سرمربی را کمیته فنی میدهد، باید انتخابی کنیم که به نفع منافع ملی کشور باشد.

گزینه مطرح فدراسیون برای سرمربیگری

این کمیته که ریاست آن را داورزنی برعهده دارد ، پس از جلساتی با کنار گذاشتن اسامی مربیان ایرانی ، پنج مربی خارجی را به نام های ولادیمیر آلکنو - فردیناندو دجورجی - دانیل کاستلانی - آندره جیانی و لورنزو را برای هدایت تیم ملی والیبال برگزیدند که شانس آلکنونسبت به دیگران بیشتر است.اخبار تایید نشده است حاکی از آن است که از 40 روز قبل مذاکرات ایران با ولادیمیر آلکنو سرمربی سابق تیم ملی والیبال روسیه آغار شده است و دوطرف به توافقاتی هم دست پیدا کرده اند.در روزهایی که برخی معتقدند داورزنی با سرمربی جدید تیم ملی به توافق رسیده و برگزاری جلسات بیشتر جنبه نمایشی دارد، حالا آلکنو نزدیک ترین گزینه به نیمکت ایران به حساب می آید.

فدراسیون والیبال مذاکرات مثبت با آلکنو را تکذیب نکرده و بعید نیست به زودی این مربی سرشناس روس که سابقه همکاری با سعید معروف در تیم زنیت کازان را هم دارد، با عقد قراردادی هدایت تیم ایران در بازی های المپیک را برعهده بگیرد.

https://shoma-weekly.ir/v6OBWs