شهرستانها

دامن زدن مسئولین به حزب گریزی مانع تحقق کارکرد احزاب است

ما اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشد، مردم سالاری دینی در بهترین شکل خود بروز و ظهور یابد و هر هدف بزرگ دیگری محقق شود باید زمینه حضور و فعالیت مردم را فراهم کنیم و لازمه آن هم باور مردم، احترام به آرا و نظرات و جلب مشارکت آنهاست.
دبیر خراسان رضوی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: یکی از مصائب و مشکلات امروز جهان اسلام تفرقه و جدایی میان مسلمانان است و براین اساس یکی از اصلیترین نیازها و اولویتهای امروز دنیای اسلام، وحدت، انسجام، همدلی و هماهنگی در حل مسائل و مشکلات مشترک امت اسلام در مواجهه با استکبار جهانی است.

جواد آرینمنش افزود: طبیعتا عواملی مانند حضور گسترده مردم در مراسم عبادی ـ سیاسی حج، که متاسفانه امسال مردم ما از آن محروم شدند، و یا مناسبتهایی مانند راهپیمایی عظیم و باشکوه اربعین، از جمله اقدامات وحدتبخش در جهان اسلام تلقی میشود.

نماینده ادوار مشهد اظهار کرد: وقتی میلیونها نفر از اقصی نقاط جهان اسلام در همایش بزرگی که بیش از ۲۰ میلیون نفر در آن شرکت میکنند، حاضر میشوند و علاقمندان به خاندان اهل بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) در آن مشارکت میجویند و همگی از نیت و هدفی واحد برخوردار هستند که همان بیعت با آرمان امام حسین(ع) و زنده نگه داشتن پیام عاشوراست، این باعث انسجامبخشی و وحدت مسلمانان خواهد شد و از طرف دیگر حرکتی نمادین در نشان دادن قدرت اسلام به مخالفان وحدت و اتحاد امت اسلام است.

وی مشکلی اصلی تحزب در کشور را عدم حمایت مسئولان از فعالیتهای حزبی عنوان و تصریح کرد: یکی از افتخارات عموم مسئولان و رئسای جمهور در سالهای گذشته عدم وابستگی به احزاب و گروهها بود که این به معنی این است که تحزب همچنان یک ارزش در جامعه ما تلقی نمیشود.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هنگامی که حزب گریزی در بین مردم وجود داشته باشد و مسئولان نظام نیز افتخار کنند که به هیچ حزبی وابسته نیستند، این بدین مفهوم است که وابستگی به حزب این یک امر مذموم، ناپسند و ضد ارزش است. لذا این تغییر رویکرد باید در مسئولان ایجاد شده و نگاه دوبارهای به احزاب داشته باشیم.

آرین منش حزب جمهوری اسلامی را نمونهای موفق از تحزب در ایران برشمرد و عنوان کرد: اگر بخواهیم احزاب تقویت شود باید مشابه آنچه در سالهای نخست انقلاب در حزب جمهوری اسلامی به عنوان یک حزب فراگیر صورت گرفت و به عنوان یک حزب کشوری و ملی، مورد توجه رهبر انقلاب، رئیس جمهور وقت و مسئولان عالی رتبه نظام قرار گرفته و شخصیتهای بزرگی همچون شهید بهشتی- به عنوان شهدای حزب- تحزب را در دستور کار خودشان قرار داده بودند، دوباره اتفاق بیفتد و این مسئله یک ضرورت است.
وی تصریح کرد: در کوتاه مدت نمی
توان انتظار معجزه و تحول بزرگ داشت. نهادینه شدن فرهنگ تحزب نیاز به گذشت زمان، استمرار و تلاش خستگی ناپذیر احزاب و مسئولان سیاسی استان دارد. اگر مسئله تحزب در کشور ما حل نشده و همواره در ذهن افراد و مسئولان تحزب یک امر نکوهیده و ضد ارزش تلقی شود، هرگز کارکردهای خودش را نخواهد داشت.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی نشان داده که هرگاه مردم در صحنه حضور داشتند مشکلات کشور حل شده است. در دفاع مقدس هرگاه مردم حضور پیدا کردند ما قدرتمندتر شدیم. بنابراین مسئولان باید به قدرت مردم و باورهای عمیق دینی آنها تکیه کنند و سعی کنند استعدادهای نهفته در جامعه را شکوفا نموده و بسترهای رشد آن را فراهم کنند.

آرینمنش در پایان عنوان کرد: ما اگر میخواهیم اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشد، مردم سالاری دینی در بهترین شکل خود بروز و ظهور یابد و هر هدف بزرگ دیگری محقق شود باید زمینه حضور و فعالیت مردم را فراهم کنیم و لازمه آن هم باور مردم، احترام به آرا و نظرات و جلب مشارکت آنهاست.

https://shoma-weekly.ir/gw6xgp