ورزش

خوشحالم که با حجاب کامل پرچم ایران را بالا گرفتم دختر 8 ساله مشهدی: همیشه دوست داشتم افتخار اسلام باشم

حتماً این یکی دو روز «سلما همتیان» را در قاب تلویزیون یا لابه لای خبرها دیده‌اید! البته مدیونید اگر فکر کنید در بازار داغ اخبار رسانه‌هایی مثل بی بی سی فارسی و اینترنشنال یک کلمه از سلمای ۸ ساله و مدال طلای شطرنجش گفته باشند. مدیونید اگر فکر کنید مصاحبه سلما را پخش کرده باشند وقتی با چهره معصوم و خندانش می‌گوید: «خوشحالم که با حجاب کامل پرچم ایران را بالا گرفتم.»

اما ما می گوییم که دو روز قبل این دختر بچه هشت ساله، تیم ملی شطرنج ایران در مسابقات آسیایی را صاحب مدال طلا کرد و وقتی روی سکو رفت یک پیام را به همه دنیا مخابره کرد و با همین سن و سال کمش نشان داد دختران انقلاب اسلامی، تجسم عینی شعار زن، زندگی. آزادی‌اند.

همیشه دوست داشتم افتخار اسلام باشم

سلما همتیان قهرمان آسیا در مسابقات شطرنج اندونزی، گفت: همیشه دوست داشتم افتخار اسلام باشم؛ به همین دلیل با چادر بالای سکوی قهرمانی آسیا ایستادم.

سلما همتیان شطرنج باز ۸ ساله کشورمان که در مسابقات آسیایی با حجاب کامل (چادر) مدال طلا را کسب کرد در گفت و گو با فارس در مشهد، اظهار کرد: این دوره از مسابقات، اولین تجربه من در مسابقات برون مرزی بود و خدا را شکر می‌کنم که در اولین حضورم، باعث افتخار کشورم شدم.

وی تصریح کرد: همیشه دوست داشتم افتخار اسلام باشم به همین دلیل با چادر بالای سکوی قهرمانی آسیا ایستادم.

همتیان در خصوص علاقه‌اش به چادر گفت: با اینکه به سن تکلیف نرسیده‌ام اما همیشه حجاب دارم. چادر هیچ محدودیتی برای کسی ندارد. هر کس دوست داشته باشد می‌تواند چادر بپوشد.

وی با بیان اینکه نمی خواهم بقیه الگوی من باشند، تاکید کرد: می‌خواهم من الگوی بقیه باشم برای همین به دل خودم نگاه می‌کنم و نمی‌خواهم به حرف‌های دیگران کار بگیرم.

همتیان شرکت در مسابقات قهرمانی جهان را اولویت اول خود برشمرد و افزود: برای قهرمانی جهان تمرین می‌کنم و می‌خواهم با چادر بر روی سکوی قهرمانی جهان حاضر شوم.

سلما همتیان که با حجاب کامل (چادر) بر روی سکوی قهرمانی حاضر شد، در پایان این رقابت‌ها در بخش استاندارد در رده زیر ٨ سال با کسب ۷/۵ امتیاز به مدال خوش رنگ طلا رسید.

https://shoma-weekly.ir/yqfnpF