ورزش

خودزنی در وزنه‌برداری!

رشته وزنه‌برداری در سال‌های اخیر و المپیک‌های گذشته ثابت کرده که دارای استعداد و ظرفیت غیرقابل انکاری برای پیشرفت و کسب مدال است و شایسته نیست این رشته دلخوش به چند مدال اخیر المپیک لندن اسیر اختلافات داخلی شود!
مهدی یکتا- موضوع اختلافات عمیق اخیر در وزنهبرداری خبر خوبی برای ورزش و ورزشدوستان ما نیست و به نوعی خودزنی محسوب میشود!

ما نیز در این باره و به سهم خود وظیفه داریم، به این بحث بپردازیم. عجالتاً باید متذکر شویم که نگران رشته پرمدال وزنهبرداری هستیم و نمیدانیم این مشکلات میان بهداد سلیمی و تنی چند از وزنهبرداران المپیکی و کوروش باقری و حتی حسین رضازاده از کجا ناشی میشود. به چه علت وزنهبرداران شاخص ما به اردوی تیم ملی دعوت نمیشوند و این سرمایههای واقعی ورزش کشورمان نادیده گرفته میشوند؟

نگرانی بزرگتری این است که هر کسی سعی دارد مدال و افتخارات این رشته در المپیک لندن را به نام خود سند بزند و نقش دیگری را به هیچ حساب کند. این در حالی است که در شرایط کنونی مجالی برای این اختلافات نیست زیرا تا چشم روی هم بگذاریم مسابقات جهانی و بازیهای آسیایی از راه خواهد رسید و درست نیست اهالی وزنهبرداری این چنین به جان یکدیگر بیفتند! این یک دعوای دوسر باخت است!

از یک طرف شنیده میشود کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنهبرداری از رأی بهداد سلیمی به محمد بنا به عنوان بهترین مربی سال دلخور است و از طرف دیگر قویترین مرد جهان با طعنه زدن به سرمربی خود عنوان میکند که محمد بنا پشت شاگردان خود میایستاد...

همچنین جایزه بهترین وزنهبردار سال جهان را حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنهبرداری به جای بهداد سلیمی میگیرد تا صدای سلیمی درآید!

ما ضمن ابراز تأسف از این اتفاقات و شنیدن چنین اخباری از تمامی دستاندرکاران و ملیپوشان وزنهبرداری کشورمان میخواهیم که اختلافات خود را کنار گذاشته و به موفقیت این رشته فکر کنند.

این نکته را هم اضافه میکنیم که اختلاف میتواند در هر خانواده و هر رشتهای رخ بدهد و این موضوع چیز تازهای نیست اما ادامه این مشکلات و دامن زدن به آن میتواند عواقب ناگواری برای ورزش مدالآور کشورمان در پی داشته باشد!

رشته وزنهبرداری در سالهای اخیر و المپیکهای گذشته ثابت کرده که دارای استعداد و ظرفیت غیرقابل انکاری برای پیشرفت و کسب مدال است و شایسته نیست این رشته دلخوش به چند مدال اخیر المپیک لندن اسیر اختلافات داخلی شود!

میطلبد که مسئولان فدراسیون وزنهبرداری و به ویژه شخص حسین رضازاده با تدبیری ویژه از همین حالا جلوی این مسائل حاشیهای را گرفته و زمینه رفاقت بیشتر در وزنهبرداری را فراهم کند چرا که در غیر این صورت معلوم نیست این رشته چه آخر و عاقبتی پیدا کند؟!

https://shoma-weekly.ir/8kSByU