ورزش

خواستن، توانستن است

مسابقات هندبال قهرمانی جهان در دوحه قطر آغاز شده است و تیم ایران نیز پس از پشت سرگذاشتن اردویی چند روزه در ایتالیا پای به این رقابت‌ها گذاشته تا به مصاف حریفان برود.

امید توکلی- بوسنی و هرزگوین، کرواسی، مقدونیه و تونس همگی از تیمهای مطرح هندبال دنیا به شمار میروند و تیم ملی ایران در مسابقات جهانی 2015 قطر کار دشواری پیش رو دارد؛ اما دلیل نمیشود که از حالا به حذفشدن فکر کنیم.

همان طور که والیبال ایران «خواستن، توانستن است» را از قالب شعار در آورد و ثابت کرد؛ گنج در پی رنج حاصل میشود، هندبال هم میتواند.

سالها بود که ورزش ایران فقط در کشتی،
وزنه
برداری، تکواندو و... به قول معروف ورزشهای انفرادی مدال میگرفت و در دنیا خودی نشان میداد؛ اما حالا والیبال توانایی کشورمان در ورزشهای گروهی را نیز به رخ میکشد.

والیبال ایران هم اکنون میتواند الگویی باشد برای همه رشتههای گروهی ولو هندبال که نومید نشوند و دست از تلاش برندارند.

البته نمیتوان والیبال را با هندبال قیاس کرد؛ زیرا شاگردان «کواچ» چند سالی میشود سری در سرها در آورده و در جهان پرآوازه شده است.

منتهای مراتب هندبال برای اولین بار به مسابقات جهانی صعود کرده است. فراموش نباید کرد این رشته مدتها اسیر بازیکن سالاری، اختلاف سلیقه و حاشیه بود و حتی در آستانه بازیهای آسیایی «اینچئون» نیز نتوانستیم از همه پتانسیل خود استفاده کرده و بالاجبار قید برخی ستارهها را زدیم.

هر چند در ورزش ما تا سالها معلوم نمیشود فلان مدیر بر چه اساسی آمد و با چه متر و معیاری کنار گذاشته شد و درد اصلی همین است. همین پنهان کاری و وارونه جلوهدادن حقایق اما... بگذریم و از بحث اصلی دور نشویم.

مسابقات هندبال قهرمانی جهان در دوحه قطر آغاز شده است و تیم ایران نیز پس از پشت سرگذاشتن اردویی چند روزه در ایتالیا پای به این رقابتها گذاشته تا به مصاف حریفان برود.

این اتفاق را به فال نیک گرفته و امیدواریم شرکت در این مسابقات آن هم با حضور تمامی بزرگان هندبال جهان، تجربه خوبی برای آینده هندبال ایران باشد.

https://shoma-weekly.ir/6z46H5