ورزش

خوابی طولانی درآستانه جام ملت‌ها دستاورد ما از بزرگ‌ترین رویداد جهانی چه بود!؟

آلمان قهرمان شد تا وداعی باشد با جام جهانی ۲۰۱۴ و شروعی دوباره برای جامی دیگر...
مهدی یکتا- آلمان قهرمان شد تا وداعی باشد با جام جهانی ۲۰۱۴ و شروعی دوباره برای جامی دیگر...

همین جام جهانی هم برای خود دبدبه و کبکبهای داشت و با هزار سلام و صلوات آمد، اما حالا که میرود میبینیم همه چیز چقدر سریع گذشت! سریع گذشت و ما احساس میکنیم دوباره به جای اولمان برگشتیم. در این ایام از ارزیابی دستاوردهای این جام تازه به اتمام رسیده برای فوتبال ایران خبری نیست و همه چیز باز هم برایمان به کندی میگذرد. فدراسیونی که اصلاً به گذر ایام توجه نمیکند و مثل همیشه سر بزنگاه لب میگزد و بر پشت دست میزند که دریغا چه زود گذشت؟

آیا تا به حال فکر کردهاید دستاورد جام جهانی برزیل برای فوتبال ایران چه بود؟ یا اینکه هیچ میدانید در سایر کشورها پس از این رقابتها چه خبر است؟

به این نکته توجه کردهاید که اگر بازیکنان ایران جای ملیپوشان کره جنوبی بودند و در فرودگاه با آب نبات و شکلات – به عنوان نوعی اهانت در فرهنگ کرهایها – از آنان پذیرایی میشد چه میکردند؟ آیا مثل کرهایها میایستادند و سرشان را جلوی مردم پایین میانداختند؟ اساساً فرهنگ نقدپذیری چقدر در میان بازیکنان ایرانی رایج است؟

جام جهانی برای کمیته انضباطی چه درسی در پی داشت؟ آیا جناب «حسنزاده» و سایر دوستان توجه کردند که رأی محرومیت سنگین «لوئیس سوارز» ستاره نامی تیم ملی اروگوئه پس از گازگرفتن «جورجیو کیه لینی» مدافع تیم ملی ایتالیا فقط ظرف ۴۸ ساعت صادر شد؟ این در حالی است که پرونده «محسن قهرمانی» در فوتبال این مملکت ۶ ماه به طول میانجامد و سرانجام هم...

از طرف دیگر فدراسیون تا به حال کمیتهای برای بررسی نتایج ایران در جام جهانی تشکیل داده که ببیند بالاخره این نوع بازی تدافعی خوب بوده است یا نه؟ آیا باز هم قادر هستیم نمایش خوبی برابر آرژانتین تکرار کنیم؟

چند ماه دیگر جام ملتهای آسیا در استرالیا آغاز میشود. باید توجه کنیم میتوانیم روزگار بهتری در فوتبال داشته باشیم به شرطی که در گذشته نمانیم. جام جهانی برزیل برای ما گذشت و به پایان رسید. واقعیت امراین است که ما باز هم در گروه خود چهارم شدیم و تا حدودی در روی‌‌ همان پاشنه قبلی چرخید، با این تفاوت که از لحاظ دفاعی سروسامانی یافتیم، اما در بحث هجومی چه طور؟

آیا میتوانیم با این نوع بازی در جام ملتهای آسیا هم موفق باشیم؟ از آن گذشته تیم ایران قادر است جور دیگری هم بازی کند؟

این بخش از سخن را همین جا کوتاه کرده و یادآور میشویم: فدراسیون فوتبال باید از خواب جام جهانی برخیزد و هر چه زودتر دست به کار شود چرا که تکرار اشتباهات قبل و ماندن در گذشته مانع داشتن سالی خوب برای تیم ملی خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/lEUXF7