شهرستانها

«خلیج فارس» گره خورده با غیرت رادمردان ایران

در حال حاضر که استکبار جهانی به بهانه حمایت از دست نشاندگانش بر خلیج فارس چنبره زده است، سرداران رشید، غیرتمند و ولایتمدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ودلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی در جای جای خلیج همیشه فارس در کمین نشسته و همه تحرکات دشمن را زیر نظر دارند و فرصت کوچک‌ترین سوء استفاده‌ای به او نمی‌دهند.

عبدالله فاتحی- نام خلیج فارس همواره یادآور غیرتمندی و شجاعت رادمردانی است که با عزت و شرافت از مرزهای جنوبی کشور ایران و آبهای نیلگون خلیج فارس حراست و نگهبانی کردهاند. دهم اردیبهشت در تاریخ ایران روزی بسیار مهم و به یاد ماندنی است. قریب چهارصد سال پیش در چنین روزی سپاهیان ایران اسلامی با فرماندهی سردار رشیدی به نام امام قلی خان توانستند با اقتدار جزیره هرمز را از چنگ پرتغالیها در آورند.

علاوه بر مورخان و سیاحان یونانی و روسی حداقل ۲۰۰ نفر از مورخان و سیاحان سرشناس کشورهای اسلامی و عربی قرون گذشته در توصیف خلیج فارس و نامگذاری آن به طور مستقیم و یا ضمنی توضیحاتی دادهاند و گفتهاند: «این دریا با نام فارس خوانده میشود، زیرا مملکت فارس از همه کشورها آبادتر، پیشرفتهتر بوده و پادشاهان آن همه کرانههای دور ونزدیک این دریا را تحت کنترل خود دارند».

در زمانی که بریتانیا، هند را به تصرف خود در آورد و برای ایران اسلامی خط و نشان کشید، این دلیرمردان خطه جنوب به فرماندهی سردار رشید و ولایتمداری به نام رئیس علی دلواری بود که با حمایت و پشتیبانی علمای اسلام در منطقه قیام کرد و با ایثارگری و فداکاری پوزه انگلیسیها را به خاک مذلت مالید و از حاکمیت بر این منطقه مأیوس ساخت.

در جنگ تحمیلی که آمریکای جنایتکار تحت عنوان استکبار جهانی و به حمایت از دست نشانده خود، یعنی صدام جنایتکار و اسکورت نفتکشها با ناوها و هواپیما برخود با خوش خیالی خلیج فارس را عرصه تاخت و تاز خود قرار داده بود، سردار رشید و ولایتمدار دیگری به نام شهید نادر مهدوی از سپاه اسلام در بوشهر برخاست و با شهادت خود و یاران وفادارش شهید توسلی و شهید گرد چنان درسی به ناو جنگی شیطان بزرگ داد که تا هنوز ناوهای آمریکایی در خلیج همیشه فارس احساس ناامنی میکنند.

در حال حاضر که استکبار جهانی به بهانه حمایت از دست نشاندگانش بر خلیج فارس چنبره زده است، سرداران رشید، غیرتمند و ولایتمدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ودلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی در جای جای خلیج همیشه فارس در کمین نشسته و همه تحرکات دشمن را زیر نظر دارند و فرصت کوچکترین سوء استفادهای به او نمیدهند.

این هوشمندی و بیداری و حضور همه جانبه لشکر اسلام و اقتدار شکوهمند ایرانی مسلمان هویت ملی و اسلامی ما را به جهانیان نشان میدهد و ایرانیان در سراسر جهان به این هویت و استقلال ملی کشورشان افتخار میکنند و خلیج فارس همچون انرژی هستهای نشانهای از غرور ملی هر ایرانی است.

*دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر

https://shoma-weekly.ir/6gkufq