شهرستانها

خطر گسترش حجتیه در ایلام

در یکی دوسال اخیر گسترش تفکر انجمن حجتیه در ایلام را با سوء استفاده از مفهوم مهدویت از آسیبهای جدی استان است
نصرت الله حیدری دبیر حزب موتلفه اسلامی استان ایلام در خصوص آسیبشناسی فضای فرهنگی وسیاسی استان ایلام رادیکالیزم، قبیله گرایی و در یکی دوسال اخیر گسترش تفکر انجمن حجتیه در ایلام را با سوء استفاده از مفهوم مهدویت از آسیبهای جدی استان دانست و بر کار فرهنگی برای مقابله با این چالشها تاکید داشت.

این استاد و پژوهشگر علوم سیاسی گسترش تفکر انجمن حجتیه که در دولت قبلی با رویکرد مهدویت دنبال شد در ایلام آسیبهای فراوانی در فضای عمومی و مراکز علمی و آموزشی بر جای گذاشته است. افراد این جریان در ایلام

آنچنان ظاهر سازی کردهاند که حتی برخی نهادهای انقلابی که به ظاهر خود را مدافع انقلاب میدانند از آنها حمایت کردهاند وحتی در مواردی معرف آنها برای برخی مسئولیتها در دولت قبلی بودند که باید روزی در برابر این اقدامات خود پاسخگو باشند. برخی از این افراد با نوچه پروری از خود یک چهره قدیس ساخته بودند ونوچههای آنها وانمود میکردند او با امام زمان در ارتباط است. وقتی به نوچههای آنها نگاه میکنیم، میبینیم آنها حتی ظاهر را هم رعایت نمیکنند وهیچ اعتقادی هم ندارند و بعضا حتی نماز هم نمیخوانند.

وی خطر این جریان را بیش از دیگر جریانات مخالف نظام اسلامی دانست و گفت: ما هنوز نگران اعوان و انصار این جریان که با رانت قدرت در هم آمیخته است هستیم وملت باید هوشیار باشد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان ایلام افزود: این جریان بیشترین سوء استفاده را از اصولگرایی در ایلام نمودند، بدون کوچکترین زحمت به رانتهایی دست یافتهاند که باید با آنها برخورد شود.

وی معتقد است علت اصلی شکست جریان اصولگرایی نفوذ همین تفکر به درون دولت قبل بود.

حیدری آسیبهای که این جریان به انقلاب وارد کرده بسیار سنگین دانست وگفت: سالها زمان میبرد تا پیامدهای شوم این جریان در کشور و استان ایلام پاک شود.
https://shoma-weekly.ir/Sp3gu5