شهرستانها

خراسان قطب هنری و ادبی کشور است

انجمن ادبی رضوی به عنوان یکی از باسابقه‌ترین تشکل‌های ادبی محفلی برای تجمع شعرای ولایی و آیینی است که منشا اثرات بسیار خوبی در زمینه شعر ولایی بوده و آثار بسیار خوبی تاکنون خلق کرده است.
جواد آرین منش دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: انجمن ادبی رضوی محفل ابراز ارادات شعرای ولایی و آیینی خراسان به پیشگاه ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت رضا (ع) است.

وی افزود: انجمن ادبی رضوی به عنوان یکی از باسابقهترین تشکلهای ادبی محفلی برای تجمع شعرای ولایی و آیینی است که منشا اثرات بسیار خوبی در زمینه شعر ولایی بوده و آثار بسیار خوبی تاکنون خلق کرده است.

آرین منش با اشاره به اینکه این انجمن از معدود انجمنهایی است که جلسات خود را بدون وقفه و به صورت هفتگی در کنار مضجع شریف حضرت رضا (ع) برگزار میکند، افزود: آستان قدس رضوی به عنوان یک پایگاه نشر فرهنگ ولایی و شیعی اقتضا میکند که در عرصههای گوناگون فرهنگی و هنری از جایگاه والایی برخوردار باشد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در دهههای اخیر در آستان قدس رضوی تلاشهای بسیار ارزشمندی را در حوزههای گوناگون فرهنگی، هنری، پژوهشی، نشر، تبلیغ، توسعه فرهنگ کتاب و توسعه آموزشهای علمی، هنری، اسلامی و قرآنی داشته است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: خراسان قطب فعالیتهای فرهنگی و هنری کشور است و از پیشینهای بسیار درخشان در زمینه فرهنگ و هنر برخوردار است و خاستگاه بسیاری از مکاتب هنری بوده است.

رئیس سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از صاحب نظران حوزه شعر و ادب از خراسان هستند و این خطه پاسگاه بزرگ شعری کشور، مکاتب و انجمنهای متعدد ادبی به شمار میرود.

وی با بیان اینکه خراسان سالها در حوزه فرهنگ و ادب سابقه درخشانی داشته و در این حوزه صاحب مکتب بوده است، گفت: به نظر میرسد در حال حاضر نیز خراسان قطب هنری و ادبی کشور محسوب میشود.

https://shoma-weekly.ir/uEIubb