شهرستانها

خراسان رضوی بدون بودجه دولتی هم می‌تواند توسعه پیدا کند

استان خراسان تقریبا هیچ‌گاه متناسب با جمعیت، وسعت، پراکندگی و محرومیتش که شاخص‌های اساسی توزیع بودجه‌های عمرانی هستند، سهم خود را دریافت نکرده است و امسال سهم بودجه عمرانی استان از بودجه ملی کمتر از سال‌های گذشته بود.
جواد آرین منش دبیر حزب موتلفه اسلامی استان خراسان رضوی گفت: در پاسخ به این سئوال که چرا سهم خراسان رضوی از بودجه عمرانی دولت متناسب با شاخص های مختلف استان نیست باید اذعان داشت استان خراسان تقریبا هیچگاه متناسب با جمعیت، وسعت، پراکندگی و محرومیتش که شاخصهای اساسی توزیع بودجههای عمرانی هستند، سهم خود را دریافت نکرده است و امسال سهم بودجه عمرانی استان از بودجه ملی کمتر از سالهای گذشته بود.

آرین منش یادآور شد: من بخشی از این مشکلات را ناشی از خلاء مدیریتی و فاصله نسبتا طولانی که در انتخاب استاندار شکل گرفت، میدانم. معمولا مجمع نمایندگان در فصل بودجهریزی بهصورت جمعی سراغ وزراء و معاون برنامهریزی میروند و تلاش میکنند تا سهم استان را از بودجه ملی افزایش دهند، به نظر من عدم پیگیری جدی از سوی نمایندگان و عدم تعیین استاندار دو عامل مهمی بود که سبب شد سهم بودجه استان نسبت به سالهای گذشته کاهش یابد.
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی اضافه کرد: من معتقدم که اگر قرار بود استاندار قبلی ولو برای 4ماه اداره امور استان را برعهده بگیرد این مطلب باید به وی ابلاغ می
شد تا زیرمجموعه استانداری و سایر مدیران استان از ایشان تبعیت کنند. اما انتخاب آقای رشیدیان را انتخاب درستی میدانم، ایشان به دلیل سابقه خدمتی که در استان داشتهاند شناخت خوبی از وضعیت دارند. وی افزود: من به خود ایشان هم عرض کردم که در شرایط کنونی و با توجه به مشکلات کشور استان باید روی پای خودش بایستد و اگر دولت اجازه میداد درآمدهای استان صرف خودش بشود، ما برای اداره استان به منابع کشوری نیازی نداشتیم. چراکه درآمدهای استان بسیار بیشتر از بودجهای است که به آن اختصاص داده میشود. استان خراسان ظرفیتهای بسیار بالایی دارد و بهعنوان دروازه آسیای میانه میتواند بزرگترین مرکز تجاری منطقه باشد. اینها نشان میدهد که ما میتوانیم بر بخش غیردولتی تکیه کنیم و من معتقدم استاندار نباید منتظر بودجههای دولتی باشد و میتواند با درآمدهای استان به بهترین شکل کار را پیش ببرد.

https://shoma-weekly.ir/Q0Bqam