شهرستانها

خراسان جنوبی نیازمند حرکتی جهاد گونه به دور از بازی‌های سیاسی است

مدیر جهادی موانع کوچک را بزرگ نمی‌بیند و آرمان و جهت حرکت را فراموش نمی‌کند. قدم‌های بلند برداشتن، درک و بررسی‌های علمی و بهره گیری از دانش روز و پرهیز از راحت طلبی و دچار تکرار نشدن ابزار یک مدیر جهادی جهت شتاب همراه با تدبیر امور است.
محمد بوشادی - نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نظامی است بر پایه ارزشهای اسلامی که هدایت و تعالی جامعه به سوی خداوند متعال را هدف غایی خود می داند. در چنین نظام فکری هرگونه برنامه و حرکت در حوزه های مختلف علمی فرهنگی و اجرایی باید در مسیر تحقق رضایت الهی بوده و مستلزم حرکتی جهادی است عرصه مدیریت در جامعه اسلامی نیز مشمول این قاعده است.

مدیر جهادی رضایت الهی را مد نظر قرار داده و جهاد خود را خالص برای او میداند و از هرگونه انگیزه دنیوی و مادی خود را برحذر نگه میدارد.

اخلاص در مدیریت جهادی موج میزند دفاع مقدس تجربه تکرار کربلاست و ملت انقلابی ایران ثابت کرد هر زمینی کربلا و هر روزی عاشوراست، همین اخلاص و روحیه جهادی تجربه های موفق دوران دفاع مقدس، جهاد سازندگی و پیشرفتهای علمی کشور را سبب گردید.

مدیر جهادی موانع کوچک را بزرگ نمیبیند و آرمان و جهت حرکت را فراموش نمیکند. قدمهای بلند برداشتن، درک و بررسیهای علمی و بهره گیری از دانش روز و پرهیز از راحت طلبی و دچار تکرار نشدن ابزار یک مدیر جهادی جهت شتاب همراه با تدبیر امور است.

مدیر جهادی تکیه بر ظرفیت مردمی دارد او برنامه های کاری خود را با درک نیازهای جامعه و بصیرت نسبت به خصم دشمن با تکیه بر توان و ظرفیت مردمی عملیاتی میکند و فساد ستیزی را اولویت کار خود میداند.

مدیر جهادی با تدوین شاخصها یا نشانگرهایی که بتوان وضعیت موجود را شناسایی کرد به طراحی و اتخاد برنامه ها و ساز وکارهای لازم پرداخته و خود را متعهد به انجام درست امور میداند.

در چهارمین دهه از انقلاب اسلامی با عنایت به دغدغه و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در خصوص مدیریت جهادی، جامعه امروز بیش از هر زمان نیازمند حرکت و مدیریتی جهادی به تعبیر معظم له در مسیر گذر از پیچ تاریخی است.

استان خراسان جنوبی نیز جهت توسعه و رشد و بالندگی بیش از گذشته به این مهم نیازمند بوده و از مدیران و مسئولان استان انتظار است در حرکتی جهادگونه و با پرهیز از بازیهای سیاسی غبار محرومیت از چهره استان زدوده و گره ای از کار مردم بگشایند. چرا که آنچه محک دولتمردان در رد و یا تایید کارنامه شان در آستانه انتخابات سال آتی خواهد بود حرکت بر حول این محور بوده و مردم این صاحبان اصلی انقلاب خود بهترین داورند .

* معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی
خراسان جنوبی

https://shoma-weekly.ir/Pp09bL