ورزش

خدا را شکر که تحریم شدیم!

طبق دستور فدراسیون فوتبال امارات، از این به بعد هیچ یک از باشگاههای اماراتی حق استخدام بازیکنان ایرانی را ندارند
سعید سعیدزاده - یک ضرب المثل دیگر زبان شیرین فارسی می‌گوید؛ آب که سر بالا برود، قورباغه هم ابوعطا می‌خواند!
حالا که تحریم‌های چپ و راست زیاده‌خواهان غربی و تهدیدهای آمریکا، انگلیس و... علیه ایران در سطح وسیعی پخش شده است، همسایه فسقلی(!) ما هم دست به کار شده و فوتبالیست‌های ایرانی را تحریم کرده است! به عبارتی بهتر طبق دستور فدراسیون فوتبال امارات، از این به بعد هیچ یک از باشگاههای اماراتی حق استخدام بازیکنان ایرانی را ندارند و ...الخ!
در همین راستا سه نکته کوچک اما اساسی به ذهنمان رسید و بد ندیدیم فهرست وار آنها را به رشته تحریر در آوریم:
1- به گواه دوست و دشمن، فوتبال ضعیف امارات به نوعی قاتل استعدادهای ایرانی به شمار می‌رود. فوتبالیستهای مستعدی که برای چندرغاز پس‌انداز بیشتر پای به لیگ امارات می‌گذارند و پس از بازگشت از لیگ امارات دیگر نشانی از استعداد در ساق‌های آنان باقی نمی‌ماند و.. بنابر این باید بابت این تحریم جدید خدا را شکر کنیم! نظر شما غیر از این است؟
2- ناگفته پیداست فوتبالیست‌های کنونی کشورمان پتانسیل ترانسفر شدن به فوتبال اروپا را ندارند. از سوی دیگر لیگ‌های دست و دلباز(!) عربی هم تمایلی به حذف بازیکنان ایرانی نشان نمی‌دهند. بنابر این بهترین فرصت برای مدیران باشگاهی ما فراهم شده تا به جای چشم و هم چشمی، جلسه ای با یکدیگر گذاشته و به میزان قابل توجهی از رقم و خواسته‌های مالی فوتبالیست‌های ایرانی بکاهند. فراموش نباید کرد وقتی این بازیکنان مشتری ندارند، نباید هم قیمت بالایی داشته باشند و برای باشگاههای ما ناز کنند!
3- پیشنهاد می‌کنیم حالا که اماراتی‌ها به صورت یک طرفه بازی دوستانه با تیم ملی کشورمان را لغو می‌کنند و حکم به تحریم فوتبالیست‌های ایرانی می‌دهند، بهتر است فدراسیون فوتبال ما هم تکانی به خود بدهد و حداقل جواب این رفتارهای غیر ورزشی و سیاسی اماراتی‌ها را با تحریم فوتبال امارات بدهد.


https://shoma-weekly.ir/YpbmH2