ورزش

خدا به بدخواهان من می‌خندد

خدا دو جا به بنده‌هایش می‌خندد اول جایی است که می‌خواهد یک نفر را بالا ببرد و بندگانش می خواهند آن بنده را پایین بکشند و دیگر زمانی است که او می‌خواهد یکی از بندگانش پایین باشد اما مردم درصدد آنند او را بالا ببرند؛ من در این مدت حضورم به عنوان سرمربی تیم ملی با تمام وجود احساس کردم خدا کنارم است.
گروه ورزشی - تیم ملی کاراته موفق شد بعد از 53 سال از ورود این رشته به کشورمان برای اولین بار عنوان قهرمانی آسیا را به دست بیاورد اما این افتخار بزرگ که برای اولین بار در تاریخ توسط ملی پوشان کاراته به دست آمد گویا زیاد به مذاق مسندنشینان فدراسیون خوش نیامده است چرا که بلافاصله پس از بازگشت کاروان تیم ملی به ایران علیرضا سمندر، رییس فدراسیون کاراته ، اعلام کرد تغییراتی در کادر فنی تیم ملی خواهیم داشت، به همین خاطر گفتگویی را با مسعود رهنما سرمربی تیم ملی کاراته کشورمان انجام دادیم که در ذیل می خوانید:

گفتگو: علیرضا حاجی میرزابابا

آقای رهنما تبریک می گوییم که برای اولین بار موفق به دریافت عنوان قهرمانی در آسیا شدید؟

ممنون از لطف شما، اما کاش...(جمله اش را نا تمام می گذارد)

کاش ؟

کاش مسئولان قدر می دانستند.

در جریان صحبت های آقای سمندری بودیم اما با توجه به نتایج خوبی که شما بدست آوردید دلیل آن را متوجه نشدیم؟

من هم نمی‌دانم منظور حرف آقای سمندر از تغییرات در کادر فنی در چه حوزه ای است؟ زیرا در میان کسانی که به عنوان مربی به مسابقات آسیایی رفتند، مربی تیم ملی نوجوانان حضور داشت تا مربیان تیم بزرگسالان. البته باید بگویم این بدیهی‌ترین حق یک رییس فدراسیون است که بخواهد همکارانش را انتخاب کند.

یعنی اگر شما را از راس کار کنار بگذارند ناراحت نمی شوید؟

معتقدم هر اتفاقی برای من بیفتند خیر است، ماندن و رفتنم از تیم ملی هم دست خدا خواهد بود. سمندر از بدنه کاراته است و قطعاً کار درست را انجام می‌دهد.»

یعنی هر اتفاقی بیافتد شما موافق آن هستید؟

من دیگر قراردادی با فدراسیون کاراته ندارم چرا که قراردادم تا آذر ماه بود که به پایان رسید. الان هم بحث ادامه همکاری مطرح است اما اگر هم نماندم هم آن قدر مربیان خوب و گمنام در کاراته حضور دارند که می‌توانند به آسانی جای من را پر کنند البته نه کسانی که تربیون و سایت برای دارند و دائما برای خودشان تبلیغ می کنند.

اما با توجه به کسب عنوان قهرمانی آسیای کاراته تغییرات احتمالی کادر فنی آن بحث برانگیزه نخواهد شد؟

باید توجه داشت هر نتیجه خوبی دلیلی بر این نیست که ما خوب کار کرده‌ایم. البته من 9 ماه صبح و بعد از ظهر وقتم را صرف کارهای تیم ملی کرده بودم، زمان‌های که اردو داشتیم یک روز قبل از شروع اردو در محل اردو بودم و در هنگام تمرینات دو ونیم ساعت زودتر ورزشکاران می‌آمدم و نیم ساعت دیرتر از بقیه می‌رفتم و خدا هم مزد زحمات مرا داد. بازیکنان من به رغم تمام حاشیه‌سازی‌ها و تمسخر کردن شیوه تمرینات من از سوی برخی بد خواهان تلاش کردند، به تمرینات تن دادند و در نهایت هم نتیجه لازم را گرفتند.

به نظر می رسد دست هایی پشت پرده باشد؟

این موضوع برای من مهم نیست. اما باید فرهنگ این را داشته باشیم تا از کسی که به عنوان سرمربی تیم ملی است حمایت کنیم و بدانیم حاشیه سازی برای تیم ملی کار درستی نیست. باید اجازه داد کسی که به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب می شود کارش را به دور از هر گونه حاشیه ادامه دهد و پس از آن با نتایجی که می‌گیرد عملکردش را نقد کرد.

این بحث ها از چه زمانی شروع شد؟

متأسفانه از زمانی که ما مسابقات انتخابی تیم ملی را برگزار می‌کردیم و منتقدان آن بحث فایل صوتی را مطرح کردند تا حاشیه سازی کنند، این قبیل رفتارها ادامه داشت تا روز آخر مسابقات قهرمانی آسیا که 4 نفر از ملی پوشانی که در مسابقات انتخابی خط خورده بودند در سالن مسابقات حضور داشتند.

در این مدت هیچ صحبتی مبنی بر تمدید قرارداد شما نشده است؟

هنوز فرصت نشده است فدراسیون در خصوص وضعیت سرمربی تیم ملی تصمیم گیری کند البته هنوز اطلاع رسانی لازم در خصوص این موفقیت تاریخی (قهرمانی آسیا) نیز صورت نگرفته است در رشته ای مثل والیبال اگر عنوان چهارمی هم به دست بیاید در بوق و کرنا می‌کنند اما کاراته بعد از 53 سال عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورد ولی در رسانه‌ها بازتاب زیادی نداشته است حالا امیدوارم از فضای شور به شعور برسیم.

حرف آخر؟

خدا دو جا به بنده‌هایش می‌خندد اول جایی است که می‌خواهد یک نفر را بالا ببرد و بندگانش می خواهند آن بنده را پایین بکشند و دیگر زمانی است که او می‌خواهد یکی از بندگانش پایین باشد اما مردم درصدد آنند او را بالا ببرند؛ من در این مدت حضورم به عنوان سرمربی تیم ملی با تمام وجود احساس کردم خدا کنارم است.

https://shoma-weekly.ir/A6NVqv