ورزش

خبرهای خوبی درباره بهداد خواهید شنید

بهداد هفته گذشته 160 کیلوگرم در یک ضرب و 190 کیلوگرم در دو ضرب را اجرا کرد. او بسیار با اراده کار می‌کند و زمان کافی هم برای رساندن او به آمادگی در اختیار داریم. در هفته‌های آینده خبرهای خوبی درباره بهداد خواهید شنید.
علیرضاحاجی میرزابابا- امسال سال مهمی برای ورزش دنیا است، همه فدراسیونهای مختلف در کشورهای گوناگون مشغول آمادهسازی خود برای المپیک ریو هستند. در ایران یکی از فدراسیونهایی که همیشه در المپیک چشم و چراغ ورزش ایران بوده فدراسیون وزنه برداری است. چراکه وزنهبرداران ما در سالهای اخیر شانسهای زیادی برای کسب مدال المپیک داشتند. گفتگوی ما را با سجاد انوشیروانی، سرمربی تیم ملی وزنهبرداری بخوانید.

اردو تیم ملی وزنهبرداری در اردبیل برگزار شد، درباره این اردو توضیحاتی بدهید؟

نیاز به تمرین در ارتفاع داشتیم و همچنین برای تغییر روحیه وزنهبرداران این اردو لازم بود. تمرینات را باید تا المپیک با قدرت تمام پیگیری کنیم. جام فجر را هم پیش رو داریم که بهعنوان یک آزمون سنگین برای وزنهبرداران به آن نگاه میکنیم.

درباره عملکرد وزنهبرداران در مسابقات قهرمانی آسیا چه نظری دارید؟

نقطهضعف اصلی وزنهبرداران ما در این مسابقات حرکات خطا بود. باید برای رویدادی مانند المپیک تعداد خطاها را کم کنیم و بچهها مسلطتر روی تخته حاضر شوند. هر قدر وزنهبرداران کمتر حرکت از دست بدهند موفقتر خواهند بود.

ترکیب نهایی تیم ملی وزنهبرداری برای حضور در بازیهای المپیک چه زمانی اعلام خواهد شد؟

یک ماه و نیم بعد از جام فجر و 3 هفته مانده به المپیک براساس عملکرد وزنهبرداران در مسابقات قهرمانی آسیا و جام فجر و همچنین رکوردگیری که پیش از المپیک خواهیم داشت، نفرات اعزامی به ریو مشخص خواهند شد. سعی میکنیم بهترین نفرات را برای المپیک انتخاب کنیم. هرچند که برخی از وزنهبرداران از نظر رکوردی پایین هستند و باید شرایطی فراهم کنیم تا هر 5 نماینده کشورمان در المپیک در کورس رقابت برای کسب مدال قرار گیرند.

در هر صورت به نظر میرسد حضور تعدادی از وزنهبرداران در المپیک از هم اکنون قطعی است و شاید تنها یکی دو نفر دچار ابهام باشد؟

متأسفانه بعد از المپیک لندن دستمان خالی شد؛ چراکه در این سالها پشتوانهسازی لازم را نداشتیم تا بتوانیم جانشینان شایستهای برای قهرمانان فعلی بسازیم. یک نسل طلایی از سال 2009 که در ردههای پایه سرمایهگذاری خوبی شده بود در این سالها نتایج لازم را برای وزنهبرداری ایران کسب کرده است که به نظر میرسد خواسته یا ناخواسته تعدادی از آنها را بعد از المپیک ریو از دست خواهیم داد.

وضعیت ردههای پایه وزنهبرداری ما به چه شکل است؟

خوشبختانه در فدراسیون فعلی اهمیت بالایی به ردههای پایه داده میشود؛ به طوری که 7 ماه اردو برای تیم ملی جوانان پیشبینی شده است و تیم نوجوانان هم با وجود اینکه در مهرماه مسابقه دارد دو ماه است که در اردو هستند.

آیا همچنان روی تیم ملی جوانان نظارت دارید یا خیر؟

این تیم با برنامههای من پیش میرود و تلاش میکنیم بهترین عملکرد را در مسابقات داشته باشند. متأسفانه این رده نابود شده بود؛ به طوری که در 2 - 3 سال اخیر کاملا تعطیل بود، اما با برنامهریزی خوبی که داشتیم این رده را احیا کردیم که عصاره آنها را در بزرگسالان در آیندهای نزدیک خواهیم داشت. تلاش میکنیم در مسابقات جهانی هم حرف برای گفتن داشته باشیم.

بهداد سلیمی در چه حالی است؟

بهداد هفته گذشته 160 کیلوگرم در یک ضرب و 190 کیلوگرم در دو ضرب را اجرا کرد. او بسیار با اراده کار میکند و زمان کافی هم برای رساندن او به آمادگی در اختیار داریم. در هفتههای آینده خبرهای خوبی درباره بهداد خواهید شنید.

تکلیف لوچف، وزنهبردار روس که متهم به دوپینگ است، چه شد؟

ما هم اطلاع دقیقی نداریم، اما مسئولان ورزش روسیه از طریق فدراسیون جهانی پیگیر حل مشکل او هستند. حتی رئیسجمهور روسیه هم پیگیر وضعیت اوست که نشان از اهمیت بالای طلای المپیک برای کشورها دارد. متأسفانه مسئولان ورزش ما آنطور که باید فضا را المپیکی نمیبینند.

حرف آخر؟

چند هفته دیگر کشورمان برای نخستین بار میزبان مسابقات انتخابی المپیکی در وزنهبرداری است که امیدواریم با حمایت مسئولان میزبانی شایستهای در شان نام ایران داشته باشیم تا مسابقات را با کیفیت بالا و در سطح قابل قبولی برگزار کنیم. طلای المپیک برای تمام کشورها اهمیت دارد و برافراشتهشدن پرچم کشورمان میتواند افتخار بزرگی باشد که با حمایت مسئولان امکانپذیر خواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/aBGtkV