شهرستانها

«خان طومان» و سیزده شهید مازندران

امروز در واقعه «خان طومان» و حتی در وقایعی مثل «برجام» داخلی هم دیدیم که گرگ درنده جهانی، رام نشد و از غفلت دوستان استفاده کرد و ضربه‌ها را یک به یک وارد ساخت، تحریم را نه‌تنها تعلیق بلکه به آن افزود، فرصت‌های بزرگ را چند سال از ما گرفت و حتی فراتر از آن، دستور غارت اموال (مصادره) ایران اسلامی را هم صادرکرد و میدان‌دار فریب و نیرنگ بین‌المللی شد.

میثم معافی- مازندران سرافراز این روزها بنام لشگر25 کربلایش باز هم سرآمد جهان اسلام شد، این روزها همان احساس حماسی و درعین حال آتشین ناشی از مظلومیت «شهدای غواص» درحال تجربهشدن است و آن هم به دلیل شهادت شهدای یک منطقه استراتژیک و حساس سوری بنام «خان طومان» است.

شهادت تأثربرانگیز 13 تن از جهادگران
فی سبیل الله و مدافعان مازندرانی حرم اهل بیت(س) در تهاجم ناجوانمردانه گروهک تکفیری داعش در خان طومان سوریه موجب تعزیت عموم شهروندان مازندرانی شد. فراز و فرودهای تاریخ دفاع مقدس همواره نقش برجسته رزمندگان دلاوری را مجسم می
کند که در تمامی محاسبات، تعیینکنندهترین نقش را با حضور تأثیرگذار خویش ایفا کردند.

واقعه «خان طومان» هیچ وقت از تاریخ حذف و هضم نمیشود؛ چراکه حماسه شهدای خان طومان به آن اعتبار تاریخی داد، اما نباید از این واقعه که فرجام یک «اعتماد» به آمریکایی است، غافل شد.

به کلام امام روحالله در صحیفه نور باید عمیقا توجه کنیم که فرمودند:

- آمریکا دشمن شماره اول بشر و ماست (صحیفه نور-ج10-ص373)

- آمریکای جهانخوار بزرگترین دشمن اسلام و مسلمانان جهان میباشد (صحیفه نور-ج15-ص305)

-آمریکای حیلهگر دشمن شماره یک است (صحیفه نور-ج21-ص179)

-خطر آمریکا جدی است که اگرکوچکترین «غفلتی» کنید نابود میشوید (صحیفه نور-ج20-ص291)

-آمریکا در «کمین» است و تا نابودی کامل شما دست برنخواهد داشت (صحیفه نور-ج12-ص202)

- همه از خانهها بیرون بیایید فریاد بکنید مرگ برآمریکا چراکه این دشمن «کینه توز» مبارزهای «آشتی ناپذیر» دارد (صحیفه نور-ج21-ص89)

آری واقعه «خان طومان» حاصل اعتماد نظامی هرچند کوتاه به «آتش بس آمریکایی» است، باید دانست که نتیجه «اعتماد» به آمریکا همان فرجام رابطه با آمریکا را دارد که امام عزیزمان فرمود «رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است.»

-واما ویژگی 3گانه گرگ چیست؟

1) فراتر از نیازش میدَرَد و میچنگد

2) شب حمله میکند و شبیخون میزند و از غفلتها بهره میبرد

3) هیچوقت رام نمیشود، برخلاف حیوانات وحشی دیگر مثل شیر یا پلنگ که رام میشوند.

امروز در واقعه «خان طومان» و حتی در وقایعی مثل «برجام» داخلی هم دیدیم که گرگ درنده جهانی، رام نشد و از غفلت دوستان استفاده کرد و ضربهها را یک به یک وارد ساخت، تحریم را نهتنها تعلیق بلکه به آن افزود، فرصتهای بزرگ را چند سال از ما گرفت و حتی فراتر از آن، دستور غارت اموال (مصادره) ایران اسلامی را هم صادرکرد و میداندار فریب و نیرنگ بینالمللی شد.

*در هر تقدیر ما شهدای حماسه «خان طومان» را فراموش نمیکنیم و به آن میبالیم و درمقابل تاریخ سربلند مینماییم و فخر میفروشیم که چنین ملتی با چنین جوانان حماسی و چنین فرهنگ جهادی و چنین رهبر و امام حماسهساز و چنین سپاه باعظمت و شجاع و جان برکف و سرافراز، هیچ وقت از پای درنخواهد آمد و همیشه سرآمد خواهد بود.

و کلام آخر: مرگ بر آمریکا

*معاون سیاسی حزب مؤتلفه استان مازندران

https://shoma-weekly.ir/D98GAi