شهرستانها

خانواده‌های گیلانی با دلسوزان فرهنگی استان همراه شوند

حسن کربلایی دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان با بیان اینکه بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی بر گرفته از آسیب‌های فرهنگی است، گفت: مردم و تمامی کسانی که دلسوز هستند نخبگان فرهنگ و نیروهای ارزشی جامعه که نگران جوانان هستند.
حسن کربلایی دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان با بیان اینکه بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی بر گرفته از آسیبهای فرهنگی است، گفت: مردم و تمامی کسانی که دلسوز هستند نخبگان فرهنگ و نیروهای ارزشی جامعه که نگران جوانان هستند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مقولهای است که باید تمرکز جدی بر روی آن انجام شود، اظهار کرد: اقتصاد و فرهنگ دو حلقه متصل به هم در راستای تحقق توسعه پایدار است.

کربلایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با خبرگان، افزود: رهبر انقلاب دغدغههای فرهنگی بسیاری را مطرح کردند که باید چاره اندیشی از سوی مسئولان و متولیان امر فرهنگ در این زمینه صورت گیرد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان با بیان اینکه بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی نشأت گرفته از آسیبهای فرهنگی است، گفت: مردم و تمامی کسانی که دلسوز هستند نخبگان فرهنگ و نیروهای ارزشی جامعه که نگران جوانان هستند باید به صورت مجموعههای خودجوش در حوزه فرهنگ تلاش کنند.

کربلایی، تلاش برای پوشش کمکاریهایی که در حوزه فرهنگ از سوی مسئولان صورت گرفته است را مورد تاکید قرارداد و بیان کرد: مجموعه دستگاههای فرهنگی باید توجه بیشتری را به مشکلات فرهنگی معطوف کنند.

وی با اشاره به برنامههایی که دشمنان برای خدشه وارد کردن به فرهنگ ایرانی اسلامی دنبال میکنند، تصریح کرد: سازمانهای مردم نهاد فرهنگی، مساجد و موسسات فرهنگی دولتی و غیردولتی میتوانند در راستای اعتلای فرهنگ گامهای موثری بردارند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان با بیان اینکه در مساجد امام جماعت و هیئت امنای آن با صرف هزینههای نه چندان زیاد میتوانند کارهای موثری در حوزه فرهنگ انجام دهند، خاطرنشان کرد: در ابعاد گوناگون هر حرکتی که در جهت بصیرت افزایی انجام شود در حوزه فرهنگ موثر است. و ما خود در استان گیلان آمادگی این حرکت فرهنگی را داریم و منتظر سیاستهای کلان هستیم. چرا که معتقدیم با انجام فعالیتهای فرهنگی میتوانیم جوانان خود را در برابر هجمههای دشمن بیمه کنیم.

وی با اشاره به نیاز به بودجه صرف برای کارهای فرهنگی گفت: اینگونه نیست که همه فعالیتهای فرهنگی نیاز به سرمایه زیاد داشته باشد بلکه میتوان با تلاش گسترده و عزم ملی به شکل سازمان یافته در کنار مساجد و حسینیهها در شهر و روستا و موسسههای فرهنگی قرآنی با حداقل بودجه کارهای بسیاری انجام داد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان با تصریح بر اینکه پدران و مادران وظیفه سنگینی برعهده دارند، گفت: در جامعه همه موظفند در راستای اعتلای فرهنگ و اقتصاد تلاش کنند. اذا ما از همه خانوادهها در استان میخواهیم با همراه شدن با موتلفه اسلامی استان در سیر فعالیتهای فرهنگی گیلان با منادیان دلسوز عرصه فرهنگ که در راس آنها مقام معظم رهبری است همراه و سهیم باشند.

وی کنار گذاشتن تنبلی و بیحالی در سازمانها و خانوادهها را مورد تاکید قرار داد و گفت: کسانی که توان مالی دارند جلو بیایند چراکه در بسیاری از موسسات افراد کاردانی هستند که اگر بودجه داشته باشند فعالیتهای جهادی را با صبر و تحمل و حوصله محقق میسازند.

کربلایی مدیریت جهادی را با تلاش و پشتکار قابل اجرا دانست و افزود: رزمندگان ما در جبهههای حق علیه باطل با توکل بر خدا و عزم و اراده ملی توانستند کارهای بزرگی انجام دهند.

https://shoma-weekly.ir/JH2b6m