زنان

«خانواده» اولویت اول پرسشگری شرق از غرب

نمایش استفاده ابزاری از زن در تبلیغات، به تصویر کشیدن آرمان های فمنیسم در فیلم ها و مانند آن تنها بخش کوچکی از پروژه عظیم غرب برای مقابله با اندیشه‌های اسلامی نسبت به زن است، این در حالی است که مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ما برای مقابله با این تفکرات در حوزه زنان باید به تشکیل یک جبهه و گفتمان اسلامی طلبکارانه در قبال غرب بپردازیم، جبهه ای که بیش از پیش زن را به جهات ویژگی های ذاتی و وجودی‌اش مورد عنایت و توجه قرار می‌دهد و به نوعی با ایجاد مطالباتی شفاف در ذهن مردم، غرب را به چالش وا می دارد.

نیلوفر صابری- بسیاری از بزرگان معتقدند اگر به دنبال کمال و سعادت یک جامعه هستید باید ابتدا از خانه ها شروع کنیم. طبیعتا یکی از مهمترین ارکان خانه و خانواده زن است و فراهم کردن زمینه های سعادت و کمال زن می تواند جامعه را به سوی کمال مطلق پیش ببرد، از همین رو است که دنیای استکبار بخش گستردهای از برنامه ها و بودجه خود را صرف مسئله  ایجاد انحراف در اندیشه زنان جهان کرده است و بخش گسترده از این برنامه ها با محوریت رسانه برای ایشان محقق می گردد.

 نمایش استفاده ابزاری از زن در تبلیغات، به تصویر کشیدن آرمان های فمنیسم در فیلم ها و مانند آن تنها بخش کوچکی از پروژه عظیم غرب برای مقابله با اندیشههای اسلامی نسبت به زن است، این در حالی است که مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ما برای مقابله با این تفکرات در حوزه زنان باید به تشکیل یک جبهه و گفتمان اسلامی طلبکارانه در قبال غرب بپردازیم، جبهه ای که بیش از پیش زن را به جهات ویژگی های ذاتی و وجودیاش مورد عنایت و توجه قرار میدهد و به نوعی با ایجاد مطالباتی شفاف در ذهن مردم، غرب را به چالش وا می دارد.

 بخشی از این جبهه طلبکارانه قطعا از طریق ایجاد مطالباتی در خصوص مسئله زن و خانواده محقق میشود، امام خامنه ای در سومین نشست اندیشه های راهبردی این مطلب را این گونه بیان می کنند: «غرب رندانه از زیر بار طرح مسئله خانواده در می رود. توى همه بحثهایى که این ها می کنند، بحث زن هست، اما اصلاً بحث خانواده نیست. خانواده، نقطه ضعف غرب است. مسئله زن را مطرح می کنند، اما اصلاً اسم خانواده را نمىآورند؛ با اینکه زن از خانواده جدا نیست. بنابراین رسیدن به این مسئله، لازم است. نباید در مقابل این فرهنگ غلط انفعال داشت. غرب در قضیه زن و خانواده، در یک گمراهى و ضلالت عمیقى به سر می برد. فقط خانواده نیست؛ بلکه در مورد شخصیت زن، هویت زن، غرب در یک گمراهى عجیبى است».

با یک نگاه کلی نگر می توان دریافت پاشنه آشیل غرب مسئله خانواده است، احیای خانواده و زندگی به سبک اسلامی و بومی به ویژه در کشور ما امری است که می تواند ما را در برابر فرهنگ های وارداتی مصون نگاه دارد، توجه به اهمیت جایگاه خانواده و زن به ویژه از منظر مسئولیت خانه داری در این نهاد اصلی است که غرب از آن غافل شده و به همین علت دیگر نمی توانیم نشانی از این مقدس ترین نهاد در مغرب زمین ببینیم، بنابراین احیای هویت خانواده و به ویژه تربیت صحیح کودکان برای زن در شرایط فعلی امری اجتناب ناپذیر است که می تواند بخشی از مطالبات امام خامنه ای را در حوزه زنان و شکل گیری جبهه طلبکارانه در برابر غرب محقق سازد و ضمن آن آرمان های بزرگ و مترقی اسلام در مورد زن را از طریق الگو قرار دادن زن مسلمان ایرانی به جهان معرفی کند.

https://shoma-weekly.ir/eWRWBx