ورزش

خانه وزنه‌برداری سلیمی چه شد؟

«رضا‌زاده» به درستی از کارهای معطل مانده در قبال قهرمانان افتخارآفرین ایرانی گفت و اشاره کرد در حالی که دو سال از وعده استاندار سابق مازندران برای احداث خانه وزنه‌برداری بهداد سلیمی می‌گذرد، اما هنوز هیچ اقدامی در جهت اجرایی شدن این قول صورت نگرفته است.
سعید سعید زاده- به تازگی و با تصمیم درست وهوشمندانه کمیته ملی المپیک «بهداد سلیمی» قهرمان فوق سنگین وزنهبرداری ایران و جهان به عنوان پرچمدار کاروان کشورمان در بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون برگزیده شد. در حالی که اهالی پولاد خوشحال و مسرور از این انتخاب بودند «حسین رضازاده» رئیس فدراسیون وزنهبرداری نکته مهمی را یادآور شد، بلکه تلنگری به مسئولان زده باشد.

«رضازاده» به درستی از کارهای معطل مانده در قبال قهرمانان افتخارآفرین ایرانی گفت و اشاره کرد در حالی که دو سال از وعده استاندار سابق مازندران برای احداث خانه وزنهبرداری بهداد سلیمی میگذرد، اما هنوز هیچ اقدامی در جهت اجرایی شدن این قول صورت نگرفته است.

متأسفانه رسم ناپسندی در میان مسئولان دولتی کشورمان وجود دارد که پس از قهرمانی دلاورمردان ایرانی و جلوی دوربینهای تلویزیونی حرفهایی میزنند که بسیار شیرین است و حتی آسان به نظر میرسد، اما در عمل انجام آن با موانع و مشکلات فراوانی روبرو میشود. از آن بدتر رفتار مدیران و مسئولان جانشین است که هیچ وقعی به قول و وعدههای پیشینیان ننهاده و بعضاً سنگاندازی هم میکنند!

داستان خانهوزنه برداری «بهداد سلیمی» در
قائم
شهر هم بیشباهت به آنچه ذکر شد نیست. شهری که مهد وزنهبرداری است و با توجه به افتخارآفرینیهای «بهداد سلیمی» نوجوانان و جوانان بسیاری را به این رشته مدالآور کشانده اما فاقد امکانات مناسب و لازم است.

در واقع احداث خانه وزنهبرداری «بهداد سلیمی» میتوانست از یک طرف تقدیری از سالها زحمت و افتخارآفرینی این دلاور مازندرانی برای ورزش ایران باشد و او را به آینده دلگرم کند و از سوی دیگر چند سلیمی جوان و با استعداد دیگر را تحویل جامعه ورزش دهد.

این نکته را یادآوری کردیم تا بگوییم دلیل اصلی دلسردی قهرمانان ایرانی و سیستم گلخانهای ورزش ایران همین قول و وعدههای مسئولانی است که حرفهای شیرین میزنند و سکه شهرت ضرب میکنند اما در عمل... بگذریم!

امید ما این است که مسئولان وزارت ورزش دنبال این حرف را گرفته و هر چه زودتر به فکر زدن کلنگ خانه وزنهبرداری «بهداد سلیمی» در قائمشهر باشند. باور کنید راه دوری نمیرود!

https://shoma-weekly.ir/qqJqJ5