شهرستانها

خانه احزاب باید از هرگونه تندروی به دور باشد

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی گفت: خانه احزاب تشکیلاتی قانونی است که باید از هرگونه تندروی به دور باشد.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی گفت: خانه احزاب تشکیلاتی قانونی است که باید از هرگونه تندروی به دور باشد.

نادر مقدسی، دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی در خصوص فعالیت خانه احزاب در استانها به «ایرنا» گفت: خانه احزاب نهاد صنفی است و باید مطالبات صنفی تشکلهای سیاسی شناسنامهدار را در دستور کار خود قرار داده و اجازه داده نشود که به سیاسیکاری و انحراف از مسیر قانونی آلوده شود.

نادر مقدسی افزود: خانه احزاب استانها در دورههای گذشته دچار برخی مشکلات سیاسی شد و کمتر توانست در راستای مطالبات صنفی احزاب گام بردارد و باید با استفاده حداکثری از تجارب قبل از رویکرد دولت تدبیر و امید برای ایجاد تشکل صنفی قوی حمایت کرد و آن را مرجعی در سامان امور و رفع کاستیها دانست.

وی ادامه داد: خانه احزاب در قانون جدید از جایگاه مشخص و قانونی برخوردار نیست که نیاز است در تشکیل آن، کارکرد صنفی مورد توجه قرار گرفته شود؛ زیرا حرکت این مرجع صنفی اگر منشور خاصی نداشته باشد به نتایج موثر نمیانجامد.

دبیر حزب مؤتلفه استان مرکزی بیان کرد: مؤتلفه اسلامی همواره اعتقاد دارد وجود احزاب قوی نیاز کشور است و تقویت تشکلهای سیاسی در کشور نیازمند نهاد صنفی قانونی است که بتواند مطالبات به حق و خواستههای زمین مانده را پی بگیرد. مقدسی ادامه داد: خانه احزاب تشکیلاتی قانونی است که باید از هرگونه تندروی به دور بماند و با رعایت تمام مصالح نظام و در چارچوب قانون حرکت کند و خدمات بدهد.

https://shoma-weekly.ir/Xt9DU9