شهرستانها

حکمت حضور در لحظه‌ها

ایستادگی در برابر مرجع نمایان و منحرفان و منافقان و اعلام مواضع رسمی از سوی جمع یا تک تک علمای عضو جامعه مدرسین همواره زبانزد خاص و عام بوده و باید آنان را به خاطر این ایستادگی و مقاومت و هدایتگری تحسین کرد.
حسن کربلائی- از دیرباز هرگاه به زندگی سیاسی ام می نگرم ،در برابر کسانی که موجب رشد و تعالی ام شده اند سر تعظیم فرود آورده و خداوند را به خاطر این همه نعمت  می ستایم و برای بزرگان انقلاب و نظام اسلامی دعا می کنم.

از آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی وقتی شاگردان هوشمند امام خمینی(ره) در قالب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم محکم و استوار هنگام انتخابات ریاست جمهوری در برابر امواج عظیمی که استکبار به نفع بنی صدر راه انداخته بود ایستادند و از او به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری حمایت نکردند، معلوم بود که زکاوت در آقایان موج میزند اگرچه مردم ایران در آن دوره راه را به اشتباه رفتند.

جامعه محترم مدرسین  در همه عرصه های سیاسی و بینالمللی همواره سربلند و پیروز بوده و مسیری جزمسیر امام و رهبری نمی شناسد و حتی حرکات تندروها و منحرفین  در بدنه حوزه نیز آنان را از مسیر انقلاب اسلامی  خارج نساخت.

ایستادگی در برابر مرجع نمایان و منحرفان و منافقان و اعلام مواضع رسمی از سوی جمع یا تک تک علمای عضو جامعه مدرسین همواره زبانزد خاص و عام بوده و باید آنان را به خاطر این ایستادگی و مقاومت و هدایتگری تحسین کرد.

جامعه مدرسین هرگز افرادی ناشایست را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به مردم معرفی نکردند، آنان با طرفندهای سیاسی رقبایشان آشنا بودند. آنان از سرچشمه ولایت، بی واسطه آبهایی زلال نوشیده اند. به هیچ چیز جز تکلیف نمی اندیشند. سالهای مظلومیت امام در کنار امام بودند و سالهای تنهایی ولایت یار و همراه .هرجا مأموریتی داده شد آماده و مهیا بودند و قدرشان بر آحاد مردم شناخته شده است و به همین دلایل همیشه سطح انتظارات از آنان بالا بوده و هست.تاریخ انقلاب اسلامی نشان می دهد هرگاه به هر دلیل جامعه مدرسین به صورت جدی وارد عرصه راهنمایی و هدایت نشدند در آن برهه جامعه اسلامی زیان های جبران ناپذیری متحمل شده است. 

و آنقدر سلامت نفس و حکمت و رأفت در وجودشان موج می زند که همواره جریانات سیاسی فعال مایل بودند خود را جدای از آنان احساس نکنند. دستانی پر قدرت، از حکمایی جلیل القدر و اراده هایی محکم از فضلای برجسته و شاخص و زکاوتی مثال زدنی از اعضای جامعه مدرسین ، موجب شده  تا ارادتمندان به امام(ره) و رهبری همواره آنان را الگوی خود دانسته و حکمشان را محکم ، نظرشان را صائب و رأیشان را تأثیرگذار، ارزیابی کنند و ما اکنون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری توجه حضرات آقایان را به نکاتی جلب می کنیم:

1.وضعیت فعلی جامعه ما هنوز به جایی نرسیده که احزاب و گروهها و جریانات و نحله های سیاسی ، خودشان بتوانند با توافق و همراهی، راه  را پیدا کرده و به وحدتی بزرگ در حمایت ازکاندیدایی اصلح  دست یابند.2. بیگانگان و توطئهگران هنوز دست از سر نظام بر نداشته و هرروز به دنبال ایجاد مشکلات در درون کشور وایجاد فضایی آلوده در بیرون از مرزهای ایران اسلامی مان هستند.3. فتنهگران و آنانی که فجایع سال 88 را آفریدند ممکن است با وحدت و همراهی یکدیگر تمامی توان خود را در حمایت از یک کاندیدا بهکار برند و پیروز این انتخابات شوند.4. جریان انحرافی با استفاده از امکانات دولتی و تریبونها و فضاها و بودجه های در اختیار ممکن است در فکر حذف همه جریانهای اصولگرا بوده و یا حداقل مانع موفقیت جریان صالح و سالم اصولگرا شوند.5.اصولگرایان در شرایط عدم دخالت بزرگواران جامعه مدرسین هر کدام جداگانه خود را شایسته و لایق هدایت و راهبری به سمت کاندیدایی خاص می دانند و اعلان حضور انبوه کاندیداها از جریان اصولگرا با تفاوتهایی کم، حکایت از نوعی سردرگمی و بههم ریختگی در اردوگاه اصولگرایان دارد.6. همین کاندیداها و حامیانشان با سفرهای استانی و یا ارتباطاتی که برقرار کرده اند بسیاری از نیروهای ارزشی و اصولگرا را دسته دسته و فوج فوج کرده و با درخواست کمک و یاری، آنان را به جلسات تهران جهت همکاری و همراهی  فرا می خوانند. متأسفانه این دعوت ها اغلب منجر به نوعی درگیری شده و شواهد هم نشان می دهد بعضاً از افرادی نا لایق نیز  استفاده گردیده است که ادامه این مخاصمه ها و تقابلها می تواند وحدت ملی و سپس امنیت ملی را با خطراتی جدی مواجه سازد.

راستی طرح مطالبی مختصر با اندیشمندانی سترگ که هرکدام به تنهایی قابلیت اداره جامعه ای بزرگ را دارند، زیره به کرمان بردن است و به کوچکی، چون بنده حقیر، نیامده تا در این سطح وارد شده و زبان به نصیحت بگشایم لیکن تصدیق می فرمایند که آنچه بیان شد از روی اطلاع و البته دلسوزی است.

خوشبختانه فضای جامعه به تبعیت از امام(ره) و مقتدایمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای آکنده از احساس تکلیف و انجام وظیفه و تبعیت است و می رود تا حماسه ای مثال زدنی را در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی رقم بزند.

و ما به همین دلیل خواهان حضوری فعال و تأثیرگذار جامعه مدرسین و بزرگواران جامعه روحانیت تهران میباشیم  و با روحیه ای که از حضرات علمای جامعه مدرسین و فضلای جامعه روحانیت مبارز تهران سراغ داریم، بعید می دانیم، زحمت خواندن این مختصر را به خود ندهند و یا تا کنون زنگ خطرات فوق الذکر را به گوش خود نشنیده باشند.

وخلاصه و آخر اینکه با شناختی که بنده و دوستانم از حداقل 15 کاندیدای اصولگرا سراغ داریم با پا درمیانی شما حاضرند خود را در معرض طرح وحدت شمایان قرار دهند و بعضاً نیز اعلان داشته اند که با ورود جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز تهران، حاضرند به نفع فرد مورد نظرتان از موضع کاندیداتوری خویش عقب نشینی کرده و خود راعضو ستاد کاندیدای مورد نظر جامعتین بدانند.استدعا دارد با توجه به شرایط فعلی و موارد دیگری که بهتر از من می دانید صحنه را ترک نفرموده و فضای از هم پاشیده را به صحنه رقابتی گرم و چشمگیر مبدل نموده و با معرفی یکی از شخصیتهای ذیصلاح و برجسته کشور همگان را به وحدت بخوانید و مطمین باشید در استانها و شهرستانها نیز همگی خود را ملزم می دانند فرد مورد نظرتان را حمایت کنند.انشالله...

* دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان

https://shoma-weekly.ir/BLg7EW