شهرستانها

حمایت رئیس‌جمهور از فردی خاص رفتار یک رجل سیاسی نبود

نادر مقدسی در جلسه هفتگی این حزب در اراک رفتار رئیس جمهور در روز ثبت‌نام مشایی را خلاف قانون دانست و اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها اعلام کرده‌اند که در انتخابات دخالتی ندارند و کسی هم از رأی ایشان با خبر نیست و مصداقی وارد عمل نمی‌شوند، چه خوب بود همه کسانی که به نحوی در برگزاری انتخابات دستی دارند به خصوص مجری انتخابات مصداقی وارد انتخابات نمی‌شدند و علناً از یک کاندیدای خاص حمایت نمی‌کردند.
نادر مقدسی در جلسه هفتگی این حزب در اراک رفتار رئیس جمهور در روز ثبتنام مشایی را خلاف قانون دانست و  اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها اعلام کردهاند که در انتخابات دخالتی ندارند و کسی هم از رأی ایشان با خبر نیست و مصداقی وارد عمل نمیشوند، چه خوب بود همه کسانی که به نحوی در برگزاری انتخابات دستی دارند به خصوص مجری انتخابات مصداقی وارد انتخابات نمیشدند و علناً از یک کاندیدای خاص حمایت نمیکردند.

وی افزود: حرکت رئیس جمهور در همراهی و معرفی یک کاندیدای خاص خلاف قانون و شرع بود و نشان داد که وی فاقد ویژگیهای یک رجل سیاسی است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی از مراجع قانونی خواست تا به این رفتار غلط رسیدگی کنند و مانع از بدعتهای خلاف قانون در کشور شوند.

مقدسی ادامه داد: کسانی که تصور میکنند میتوانند با تحت فشار قرار دادن نظام مطالبات غیرقانونی و زیادهخواهانه خود را دنبال کنند سخت در اشتباه هستند چراکه در انتخابات سال 88 نیز شاهد بودیم که یک جریان با ایجاد تشنج و راه انداختن کارناوالهای خیابانی خواستار عملی غیرقانونی و خارج از چهارچوب قانون بود که سعی داشت نظام را با این اعمال تحت فشار قرار دهد اما نظام اسلامی هیچوقت به چارچوبهای غیرقانونی تن نخواهد داد.

وی با اشاره به ثبتنام گسترده افراد از جریانها و تفکرات متعدد کشور در انتخابات پیش رو گفت: این موضوع نوید بخش برگزاری یک انتخابات حماسی در 24 خرداد است اما باید توجه داشت که برای شکلگیری حماسه سیاسی و حضور حداکثری در انتخابات باید در چارچوب قانون حرکت کرد.

مقدسی در ادامه به اتفاقات آخرین روز ثبتنام کاندیداهای ریاست جمهوری پرداخت و اظهار داشت: قطعاً با ورود چهرههایی که به خصوص در روز آخر ثبتنام کردند، آرایش سیاسی انتخابات تغییر خواهد کرد و تعداد قابل توجهی از نامزدها به نفع چهرههای شاخصتر و رأیآورتر کنار خواهند رفت.

https://shoma-weekly.ir/n7y6V5