شهرستانها

حمایت از خانواده‌های نیازمند بوشهری باید در اولویت کار مسئولین قرار بگیرد

عبدالله فاتحی در نشست شورای معاونین حزب موتلفه اسلامی بوشهر اظهار داشت: امیدواریم دولت به وضعیت حقوق و معیشت کارگران بیش از پیش توجه کند. و امیدواریم دولت با فعال کردن کارخانه‌ها و ایجاد اشتغال مناسب در استان بوشهر و پرداخت به موقع حقوق کارگران زمینه رشد و شکوفایی را برای مردم زحمت کش استان بوشهر و نیز کشور فراهم کند.
عبدالله فاتحی در نشست شورای معاونین حزب موتلفه اسلامی بوشهر اظهار داشت: امیدواریم دولت به وضعیت حقوق و معیشت کارگران بیش از پیش توجه کند. و امیدواریم دولت با فعال کردن کارخانهها و ایجاد اشتغال مناسب در استان بوشهر و پرداخت به موقع حقوق کارگران زمینه رشد و شکوفایی را برای مردم زحمت کش استان بوشهر و نیز کشور فراهم کند.

وی درباره هدفمندی یارانهها اظهار داشت: سه سال از اجرای فاز اول هدفمندی یارانهها میگذرد اما هنوز ارزیابی دقیقی از سوی نهادهای نظارتی به ویژه دیوان محاسبات صورت نگرفته است و تورم سه سال گذشته تأثیرات مثبت یارانهها بر خانوادههای نیازمند را خنثی کرده و رکود طرحهای عمرانی در سال گذشته تاکنون بیکاری را نیز افزایش داده است.

فاتحی تصریح کرد: انتظار مردم استان ما این است که دولت در فاز دوم، افزایش تولید و کاهش هزینههای درمان و حمایت از خانوادههای محروم و نیازمند تحت پوشش و ایجاد اشتغال، تمرکز پیدا کند و از این فرصت برای جلوگیری از افزایش تورم احتمالی و تثبیت قیمتها اقدامات موثری انجام دهد.

وی با بیان اینکه هنر دولت این است که با کنترل و نظارت دقیقتر بر بازار، از این کار جلوگیری کند، ادامه داد: بدیهی است افزایش بهای حاملهای انرژی بهانهای برای افراد سودجو و فرصت طلب فراهم خواهد ساخت تا به افزایش قیمتها دامن بزنند.

فاتحی افزود: امروزه در کشورهای پیشرفته دنیا درآمد اصلی دولتها اخذ مالیات از ثروتمندان جامعه است و دولت ما که ثروتمندان جامعه را شناسایی کرده است، میتواند با همکاری مجلس شورای اسلامی مالیات مناسبی از ثروتمندانی که با استفاده از فرصتهای اقتصادی سود کلانی به دست میآورند، بگیرد و در راهاندازی طرحهای عمرانی راکد مانده، مصرف کند و اشتغال را افزایش دهد.

https://shoma-weekly.ir/elDb9L