شهرستانها

حمایت از تولیدات روستایی در اولویت مسئولین سمنان باشد

دولت باید در امر سرمایه‌گذاری‌ صنعتی‌ و کشاورزی‌ و نیز حل‌ مشکل‌ آب‌ آشامیدنی‌ در همه‌ ایران‌ و خصوصاً در این استان، توسعه‌ صنایع‌ تبدیلی‌ و صنعت‌ توریسم‌ و قطعه‌سازی‌ و نیز توسعه‌ اتوبان‌ها، فرودگاه‌ها و راه‌ آهن‌ و همه‌ فضاهای‌ ورزشی‌ و تفریحی‌ و بازنگری‌ تقسیمات‌ کشوری‌ منافع‌ مردم‌ و استان‌های‌ عقب‌مانده‌ را لحاظ‌ کند.
حسن خرمیان دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان سمنان در جلسه شورای معاونین حزب مؤتلفه اسلامی استان ضمن برشمردن وظایف حزبی، شناسایی مشکلات و دردهای مردم را از مهمترین تکالیف یک حزب دانسته و اضافه نمود: یک حزب ولایی با افکاری بلند و پویا به آینده میاندیشد و ملت بزرگ خویش را در آزمون بزرگ بقاء و رشد و توسعه با نگاه همه جانبه به معنویت و تأمین و امنیت و هویت یاوری مینماید.

خرمیان یکی از مشکلات و دردهای استان سمنان را عدم درک جوانان معرفی و اضافه کرد: دولت باید جوانان را در همه ایران و خصوصاً در استان سمنان به مشورت بطلبد و مدرسه و دانشگاه را در خدمت اشتغال و صنعت و تولید قرار داده و از ورود جوانان به عرصه سیاست استقبال کند و برای شغل و همسر و مسکن آنان چارهای بیندیشد و نیز پرکردن اوقات فراغت آنان و توسعه فضاهای ورزشی و هنری و سیاسی را از نظر دور ندارد.

وی افزود: روستاییان ما در این استان نیاز دارند تا مورد حمایت بانکها قرار گیرند و منافع آنان لحاظ شود و با ایجاد تشکلهای مختلف تولیدکنندگان، آنان را در تصمیمگیری دخالت داده و کشاورزان بی پناه را از نظر دور ندارند و سازمان تعاون روستایی میبایستی در امر خرید محصولات آنان از منافع روستاییان و تولیدکنندگان حمایت کند.

دبیر استان سمنان گفت: بخش خصوصی و تعاونی نیاز به حمایت همه جانبه دارند و بانکها و وزارت اقتصاد و دارایی نبایستی به نیازهای آنان بیتوجه باشند. در حل مشکل اشتغال میبایستی با درک اهمیت آن به جلب و حمایت سرمایهگذاران خارجی و اعزام نیروی کار به خارج از کشور و حل مشکل اتباع بیگانه و جهتدادن نقدینگی به سمت تولید و جلوگیری از پدیده فرار مغزها و سرمایه، طاعون بیکاری را به سامان و سلامتی مبدل سازند و با صرفهجویی، مشکل طبقات آسیبپذیر را مرتفع نمایند.

خرمیان در ادامه خاطر نشان کرد: دولت باید در امر سرمایهگذاری صنعتی و کشاورزی و نیز حل مشکل آب آشامیدنی در همه ایران و خصوصاً در این استان، توسعه صنایع تبدیلی و صنعت توریسم و قطعهسازی و نیز توسعه اتوبانها، فرودگاهها و راه آهن و همه فضاهای ورزشی و تفریحی و بازنگری تقسیمات کشوری منافع مردم و استانهای عقبمانده را لحاظ کند.

این فعال سیاسی در پایان با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بیان نمود: مسئولین باید براساس اسلام، امام، رهبری، انقلاب، نظام، عدالت و قانون اساسی و مردم به تلاش جهادی گرایش بیشتری نموده و از ایجاد تنشها و هیجاناتی که ریشه در اغراض و امراض دارد نه دلسوزی، پرهیز و دست در دست یکدیگر گذاشته و به این کشور بزرگ و این ملت سترگ خدمت نمایند و ما نیز بهعنوان یک حزب ولایی باید که از همه هدفها و ارزشهای دینی و انقلابی و همه آرمانهایی که شهدای والاتبار تعقیب میکردند حمایت و پیروی کنیم. از این رو، همه ما بهعنوان خادمان مردم بر این باوریم که راهی بجز دفاع از حق مردم نداریم و حکومت هم حقیقتاً در خدمت مردم است.

https://shoma-weekly.ir/jaMmEQ