شهرستانها

حماسه مردم ایران معادلات غرب را به هم ریخت

دشمنان نظام به انتخابات ۸۸ امیدوار شده بودند، لذا هر چه در توان داشتند برای برپایی فتنه ۸۸ به کار بستند اما با هوشیاری و تدبیر رهبر معظم انقلاب و حرکتهای خودجوش مردم پشت سر رهبری امید آنان به یاس تبدیل شد.
رامین میهمان پرست سخنگوی سابق وزارت امور خارجه، در جمع کمیسیون سیاسی استان تهران حزب موتلفه اسلامی گفت: دشمنان نظام به انتخابات ۸۸ امیدوار شده بودند، لذا هر چه در توان داشتند برای برپایی فتنه ۸۸ به کار بستند اما با هوشیاری و تدبیر رهبر معظم انقلاب و حرکتهای خودجوش مردم پشت سر رهبری امید آنان به یاس تبدیل شد.

وی افزود: آنها فکر میکردندکه نهایتاً در انتخابات ۹۲ میتوانند به خواسته شوم خود برسند اما آنجاهم با هدایتها و تاکیدات معظم له یک حماسه سیاسی رقم خورد.

این کارشناس ارشد وزارت امور خارجه، توافق حاصل شده را مثبت ارزیابی کرده و آن را گام اول در این مسیر نام نهاد و برداشتن گامهای بعدی را مستلزم شرایط کشور دانست و افزود: موفقیت در این مسیر به خودمان بستگی دارد و هرچقدر به صورت یکپارچه حرکت کنیم طبیعتاً پیشرفت خودمان بیشتر خواهد بود.

وی با بهتر ارزیابی کردن شرایط اقتصادی کشور نسبت به قبل از انقلاب اسلامی، حل مشکلات به وجود آمده را دور ندانست و ابراز امیدواری کرد که با تدابیر دولت و همراهی و همدلی ملت و همچنین با توافقات به دست آمده، به زودی مسائل موجود حل و فصل گردد.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر علت رکود روند مذاکرات در دولتهای گذشته عنوان داشت: دشمنان با رصد دقیق شرایط کشور، نیازی به دادن امتیاز به ایران نمیدیدند، چرا که اختلافات در داخل به گونهای شده بود که فکر میکردند اگر به همین اختلافات دامن بزنند، نتیجهای بهتر خواهند گرفت، اما وقتی حضور مردم را در انتخابات ۹۲ دیدند، برای شرایط به وجود آمده در منطقه چارهای جز به رسمیت شمردن اثرگذاری ایران در منطقه نداشتند، لذا این گونه در مذاکرات جدید حرکت کردند.

https://shoma-weekly.ir/aVEgda