شهرستانها

حل مشکلات تولید و اشتغال در استان مرکزی را در اولویت قرار دهد

رکود صنعت و تولید، بیکاری و محیط‌زیست به‌عنوان معضلات اصلی استان مرکزی است و تاکنون نگاه دولت این ‌گونه بود که تا پیش از حل موضوع هسته‌ای نمی‌تواند به حل مشکلات دیگر بپردازد؛ اما از این به بعد دولت باید کارآمدی خود را در حل مشکلات استان نشان دهد و بهانه‌تراشی نکند.
نادر مقدسی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی در نشست هفتگی این حزب در اراک به مذاکرات هستهای و حصول توافق در مذاکرات وین اشاره کرد و اظهار داشت: از تیم هستهای ایران بهدلیل صبوری و درایتی که در این مذاکرات به نمایش گذاشتند قدردانی میکنیم و از سایر مسئولان اجرایی کشور نیز میخواهیم به جای سرگرمشدن به مسائل سیاسی، حل مشکلات کشور از جمله تولید و اشتغال را در اولویت قرار دهند و البته باید توجه کنیم که مذاکرات هنوز به مرحله نهایی خود نرسیده است و تا زمان دستیابی به توافق قطعی باید جوانب امر را در نظر داشته باشیم.

مقدسی در ادامه افزود: رکود صنعت و تولید، بیکاری و محیطزیست بهعنوان معضلات اصلی استان مرکزی است و تاکنون نگاه دولت این گونه بود که تا پیش از حل موضوع هستهای نمیتواند به حل مشکلات دیگر بپردازد؛ اما از این به بعد دولت باید کارآمدی خود را در حل مشکلات استان نشان دهد و بهانهتراشی نکند.

دبیر استان مرکزی بر ضرورت تغییر رویکرد دولت و تلاش برای حل مشکلات کشور تاکید کرد و خواستار همت و کار مضاعف دولتمران و نمایندگان برای رفع مشکلات مردم شد. وی افزود: دستیابی به رونق اقتصادی در دوران پساتحریم تنها با تداوم اجرای اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری و تقویت بنیانهای اقتصادی امکانپذیر میشود.

وی بیان کرد: هرچند فرض کنیم با لغو تحریمها گشایشهایی نیز در اقتصاد ایجاد شود؛ اما در هر حال باید به سمت بهبود وضعیت تولید و سرمایهگذاری حرکت کرده و مراقب باشیم با سیل واردات کالاهای خارجی به دلیل گشایش ارزی مواجه نشویم.

https://shoma-weekly.ir/xUFVvY