شهرستانها

حقوق‌های نجومی باید به بیت‌المال بازگردانده شود

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان شمالی گفت: حقوق‌های نجومی می‌بایست به بیت‌المال بازگردانده شود.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان شمالی گفت: حقوقهای نجومی میبایست به بیتالمال بازگردانده شود.

علی احمدنیا در گفتگو با خبرنگار «فارس» در بجنورد اظهار کرد: مدیران دولتی نبایستی در زمینه حقوقهای نجومی فرافکنی کنند و اساسا دولت فعلی سه سال بوده که سر کار است و باید این حقوقها را اصلاح میکرد.

وی بیان داشت: یک کارگر زحمتکش و پرتلاش پس از یک ماه زحمت کمتر از یکمیلیون تومان حقوق میگیرد از سویی برخی مدیران پشتمیزنشین چند ده برابر دریافتی داشتهاند که اساسا این از عدالت دور است.

احمدنیا تأکید کرد: اساسا انسان میبایست بهاندازه زحمت و تلاشی که انجام میدهد حقوق دریافت کند که در مورد دریافت حقوقهای نجومی این موضوع وجود نداشت.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان شمالی افزود: از سویی دیگر مشاهده میکنیم که مراکز تولیدی به خاطر نداشتن سرمایه در گردش تعطیل میشوند و در چنین شرایطی، پرداخت حقوقهای نامتعارف جای تأمل دارد.

وی با تأکید بر اینکه بهطورقطع اعتماد مردم بهنظام سرمایه اجتماعی است و نظام جمهوری اسلامی ایران و نباید بگذاریم این اعتماد مردم آسیب ببیند اظهار داشت: در خصوص حقوقهای نجومی میبایست ریشهیابی شود که علت آنچه مواردی بوده است.

به گفته وی مردم ما اکنون انتظار برخورد دستگاههای نظارتی و مجلس با این موضوع هستند.

احمدنیا با بیان اینکه بیشک دریافت این حقوقها از سوی برخی مدیران در جامعه اسلامی بههیچعنوان موردپذیرش مردم و افکار عمومی نیست اظهار داشت: ازاینرو میبایست با این معضل برخورد جدی صورت گیرد.

وی با یادآوری اینکه پرداخت این حقوقها ظلم به مردم و کشور است بیان داشت: برخورد با این افراد خاطیاز مطالبههای مردم و رهبری است.

احمدنیا با اشاره به بازتاب این موضوع در جامعه گفت: متأسفانه دریافت چنین حقوق هایی بازتاب منفی گستردهای در جامعه داشته است.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت حقوقهای نجومی به برخی مدیران بیعدالتی است بیان داشت: لازم است در این زمینه اقدام جدی و قانونی انجام شود تا دیگر شاهد بروز اینگونه موارد نباشیم.

https://shoma-weekly.ir/986otM