ورزش

حفظ سهمیه آسیایی «استقلال» با گلهای حیدری، برهانی

علی درخشان
بعد از آنکه داربی هفتاد چهارم، بر خلاف چهار نمونه قبلی اش، به نفع قرمزها به پایان رسید، اوضاع نابسامان شده تیم آبی پوش به مراتب بحرانی تر شد و کار به جایی رسید که همه شانس استقلال برای برای رسیدن به مرحله مقدماتی جام باشگاه های آسیا را اندک تر از ذوب آهن می دانستند.
اما شانسی که این بار نصیب آبی ها شد، آن بود که وضع روحی – روانی تیم حریف هم به غایت نابسامان شده و سبزپوشان دیار نصف جهان، این روزها جز رنگ پیراهنشان هیچ شباهتی به تیم فینالیست همین جام باشگاه های آسیا ندارند!
ذوب آهن کوچکترین شباهتی به ابرقدرت یکی، دوسال گذشته فوتبال ایران نداشت.
اما هیچ کدام از این دلایل ذکر شده، نمی تواند کار بزرگی که از پرویز مظلومی و شاگردانش سرزد را زیر سئوال ببرد. درست است که ذوبی ها با روزهای اوج خودشان فاصله زیادی داشتند و با مشکلات اقتصادی – مدیریتی و به تبع آن روحی – روانی زیادی روبرو بودند، اما باز گرداندن استقلالی که بعد از مصدوم شدن ستارگان بی شمارش و سفر فرهاد مجیدی به آن سوی آب های خلیج فارس، تبدیل به یک تیم کاملاً معمولی شده بود، به هیچ وجه کار آسانی محسوب نمی شود.
استقلال در شرایطی به مصاف ذوب آهن رفت که علاوه بر فرهاد مجیدی، آندرانیک تیموریان و مجتبی جباری را هم از دست داده و چشم بسته بود به حرکات فریدون زندی. مردی که در بازیهای قبلی آبی ها نشان داده بود می تواند بار میانه زمین استقلال را به دوش بکشد.
تاکتیک انتخابی پرویز مظلومی، نهایتاً بر تفکرات منصور ابراهیمزاده غلبه کرد و استقلالی ها توانستند با دو گل زیبا بازی پلی آف کاملاً ایرانی را به نفع خودشان تمام کنند و به رقابت های آسیا پای بگذارند. اما این تیم با شرایط امروزش در مقابل تیم های قدر آسیایی مشکلات زیادی خواهد داشت. اگر مصدومان استقلال به موقع به داد این تیم نرسند و یا بر تعداد آنها افزوده بشود، اوضاع آبیها بسیار سخت تر از این خواهد شد. هر چند که پیروزی های اخیر تیم استقلال در لیگ و جام باشگاه های آسیا بارقه های امید را بار دیگر در ذهن و دل هواداران پرشمار تیم آبی پوش زنده کرده است. آنها می دانند که رقابت تیم شان برای کسب عنوان قهرمانی لیگ یازدهم در نیمه دوم این مسابقات سخت تر از همیشه شده است و در این مقطع  زمانی است که نقش پرویزخان مظلومی به عنوان ناخدای کشتی آبی در دریای متلاطم لیگ، پررنگ تر از همیشه در چشم میزند. آیا او از پس ایفای این نقش دشوار برخواهد آمد؟

 

https://shoma-weekly.ir/SNEVAK