شهرستانها

حضور نمایشی دولت رنج زلزله کرمانشاه را ادامه داده است

مسئولان شهرستانهایی که زلزله در آنها رخ داد هیچ برنامه ای برای مدیریت بحران نداشتند و نمی توانیم بگوییم به وظایف خود عمل کردند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور نمایشی برخی وزرا گفت: بی توجهی وزارتخانه ها به قانون مخصوصا وزارت کشور و حضور نمایشی وزرا در مناطق زلزله زده که بیشتر از چند ساعت به خود زحمت ندادند درد و رنج مردم را ادامه دار کرده است.

عبدالرضا مصری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: مسئولان شهرستانهایی که زلزله در آنها رخ داد هیچ برنامه ای برای مدیریت بحران نداشتند و نمی توانیم بگوییم به وظایف خود عمل کردند.

از سوی دیگر حضور نهادهایی که وظیفه ذاتی آنها امداد بود مانند هلال احمر، اورژانس و امداد و نجات و... و همچنین حضور نهادهایی که شاید وظیفه ذاتی آنها نبود اما با روحیه جهادی و انقلابی به میدان آمدند مانند سپاه پاسداران و ارتش از سختی های زلزله کاست.

بعد از زلزله ورزقان در سال ۹۱ مجلس دولت را مکلف به ساخت ۱۰۰ هزار کانکس کرد و در سال ۹۶ زلزله در کرمانشاه اتفاق افتاد اما تا امروز دولت حتی ۱ کانکس از تعهد خود را نساخته است.

انتقال مجروحین در زمان کوتاهی انجام شد و حضور روسای کشوری امداد و نجات و هلال احمر نمره قبولی به امداد و نجات داد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) سردار ریحانی و فرمانده تیپ ارتش مستقر در سرپل ذهاب امیر حیدری، مخصوصا تلاش ها در روستاها توسط سپاه و بسیج بسیار کمک کننده بود.

شخص استاندار کرمانشاه دوندگی های زیادی داشته و با سعه صدر و تلاش این روزها را مدیریت کرد اما حقیقتا بی توجهی وزارتخانه ها به قانون مخصوصا وزارت کشور و حضور نمایشی وزرا در مناطق زلزله زده که بیشتر از چند ساعت به خود زحمت ندادند درد و رنج مردم را ادامه دار کرده است.

https://shoma-weekly.ir/mom3TE