شهرستانها

حضور حداکثری مردم؛ عامل تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی

ضروریات رسیدن به حماسه سیاسی و اقتصادی حل مشکلات و چالش‌های عمومی مردم است و همه این عوامل دست به دست هم می‌دهد تا در این مقطع زمانی نقطه عطف و تغییری اساسی در کشور ایجاد شود و حضور حداکثری مردم از جمله الزامات تبدیل شدن فضای تعارضی کشور به فضای تعاملی است.
یحیی آلاسحاق در جمع خبرنگاران در قم به تشریح برنامههای خود برای کاندیداتوری در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و اظهار کرد: به دلیل اینکه عمده تهدیدات خارجی علیه کشور و همچنین رسیدن به خودکفایی و تامین نیازهای داخلی و دستیابی به چشم انداز و آرمانهای نظام در حوزه اقتصاد قرار میگیرد، رسیدن به حماسه اقتصادی نیازمند حضور امیدوار و با انگیزه مردم است، حماسه اقتصادی یعنی ایجاد فضای حضور حداکثری در کشور همچون وضع قانون فضای کسب و کار، تسریع در روند اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی و سایر موارد، به گونهای که تمام ظرفیت کشور در اختیار این حوزه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ضروریات رسیدن به حماسه سیاسی و اقتصادی حل مشکلات و چالشهای عمومی مردم است و همه این عوامل دست به دست هم میدهد تا در این مقطع زمانی نقطه عطف و تغییری اساسی در کشور ایجاد شود و حضور حداکثری مردم از جمله الزامات تبدیل شدن فضای تعارضی کشور به فضای تعاملی است.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با تاکید بر اینکه حضورش در انتخابات جدی است و صرفاً برای گرم شدن تنور آن وارد صحنه نشده است بیان کرد: با تمام وجود به صحنه آمدهام ولی تا آخر ماندنم بستگی به مکانیزم رسیدن به وحدت اصولگرایان دارد و این مسیر است که مشخص میکند چه کسی خواهد ماند، حضور فعلی اصولگرایان نشاندهنده ظرفیت موجود در آنها برای اداره کشور است ولی این تعدد نامزدها میتواند مشکل آفرین باشد.

آل اسحاق در ادامه به بیان نقاط قوت و نقاط ضعف دولتهای نهم و دهم پرداخت و اظهار کرد: ریسک پذیری و جسور بودن ویژگی دیگر این دو دولت بود که این ویژگی را میتوان به وضوح در مسئله اجرایی کردن هدفمندی یارانهها دید، اما از جنبه دیگر بیتوجهی به مسائل کلان کشور و اعتنا نکردن به خرد جمعی و تک محور بودن از نقاط منفی بود که هزینههای سنگینی را برای دولت و نظام رقم زد.

آل اسحاق ادامه داد: در برنامه من، اصل این است که هدفمندی یارانهها ادامه یابد ولی این کار ساماندهی و بازنگری جدی را طلب میکند تا به اهداف و چشم انداز خود برسد.

آل اسحاق در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین نحوه تعامل با کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: در حوزه سیاست خارجی باید شرایطی را فراهم آوریم که با حفظ اعتقادات و ارزشهای دینی و ملی به جای تعارض با دنیا به تعامل با آن بپردازیم، امروز در ارتباط با جهان سه گزینه پیش روی ما قرار دارد، هضم شدن، حذف شدن و یا تعامل کردن. با توجه به اینکه اداره آینده جهان از جنس اعتقادات اسلامی ما خواهد بود این اعتقاد باید زمینه حضور در تمام مراکز دنیا را داشته باشد و برای رسیدن به این مهم باید با جهان ارتباطی تعاملی و منطقی بر اساس حکمت و صلاح کشور داشته باشیم و این هدف با ایجاد همدلی و هماهنگی و برنامه ریزی دقیق در کشور شکل خواهد گرفت.

https://shoma-weekly.ir/CkKJnY